Hyppää pääsisältöön

Ammattiliitto Pro: Kuntien pitää tukea työpaikkojen syntymistä

kartta helsinki
Ammattiliitto Pron mielestä kuntien on kaikin tavoin tuettava uusien investointien, yritysten ja työpaikkojen syntymistä. Samalla on huolehdittava, että kuntalaisten verorasitteen on pysyttävä kohtuullisena ostovoiman turvaamiseksi.

Ammattiliitto Pro: Kuntien pitää tukea työpaikkojen syntymistä

Julkaistu 11.05.2021 klo 11:22
Uutiset

Kuntien tulee jatkossakin investoida liikenne- ja infrahankkeisiin, joita valtion tulee tukea elvyttävällä talouspolitiikalla. Näin turvataan kuntien elinvoimaisuus ja kunnan alueen työpaikat. Kuntien tehtävä on edistää asukkaidensa hyvinvointia ja alueensa elinvoimaa sekä järjestää asukkailleen palvelut taloudellisesti, sosiaalisesti ja ympäristöllisesti kestävällä tavalla.

Kunnat ovat avainroolissa hyvän työelämän ja vapaa-ajan mahdollistajina. Pro järjestää kuntavaalien alla neljä keskusteluiltaa, joissa prolaiset kuntavaaliehdokkaat keskustelevat Pron kuntavaaliteemoihin liittyvistä kysymyksistä. Tänään tiistaina aiheena ovat elinvoimaiset kunnat.

Kunnat rahoittavat palvelunsa verotuotoilla, maksuilla ja myyntituloilla sekä valtionosuuksilla. Moni kunta joutuu harkitsemaan veroprosentin nostoa tulevalla valtuustokaudella. Pron mielestä kuntalaisten verorasitteen on kuitenkin pysyttävä kohtuullisena ostovoiman turvaamiseksi.

Prolaiset kuntavaaliehdokkaat keskustelevat näistä ja muista työpaikkoihin ja elinkeinopolitiikkaan liittyvistä asioista Pron kuntavaali-iltaan.

Tule mukaan keskustelemaan ja kuuntelemaan näistä ja muista työpaikkoihin ja elinkeinopolitiikkaan liittyvistä asioista Pron kuntavaali-iltaan. Ohjelman moderaattoreina ovat Pron vaaliasiantuntija Juha Kähärä ja talouspoliittinen asiantuntija Ozan Yanar.

Tervetuloa seuraamaan Pron kuntavaali-iltoja!

Ammattiliitto Pro järjestää neljä kuntavaali-iltaa, joissa prolaiset kuntavaaliehdokkaat keskustelevat Pron kuntavaaliteemoihin liittyvistä kysymyksistä. Kuntavaali-illat striimataan verkkoon ja julkista keskustelua voi seurata kuka tahansa.

Kuntavaali-iltojen teemat

11.5.2021 klo 17–18 Elinvoimaiset kunnat >> Tule mukaan!
18.5.2021 klo 17–18 Asukkaiden kunnat >> Tule mukaan!
25.5.2021 klo 17–18 Yhteyksien kunnat >> Tule mukaan!