Eduskuntavaalit: Huhtikuun 17. päivä on täällä ennen kuin huomaatkaan

Tänä keväänä Arkadianmäelle pyrkii 23 prolaista eri puolilta Suomea. Tutustu heihin netissä ja valitse suosikkisi.

Eduskuntavaalit: Huhtikuun 17. päivä on täällä ennen kuin huomaatkaan

Julkaistu 16.06.2014 klo 15:40

Teksti Pro Uutiset/Jaana Pohja – Kuva Photocabinet

Eduskuntavaalien viralliseen äänestyssunnuntaihin on enää 11 yötä. Ammattiliitto Pro käy kansalaisten kanssa yhtä jalkaa kohti vaaleja ja esittelee 23 prolaista Arkadianmäen kandidaattia ja heidän tavoitteensa.

Nykyisistä eduskuntapuolueista edustettuina ovat kaikki paitsi Ruotsalainen kansanpuolue (rkp).

Pro jakaa ehdokastukea

Pro jakaa eduskuntavaaleissa tukea palkansaajien asioista kiinnostuneille ehdokkaille.

Ensisijalla ovat vaaleissa ehdolle asettuneet Pron jäsenet, joista jokainen saa liitolta vaalitukea. Heitä seuraavat Pron hallituksen poliittisten ryhmien suosittelemat ehdokkaat.

Suoraan ehdokkaille ja vaalityöhön jaettavaa tukirahaa Pro on varannut kuluvalle vuodelle yhteensä 100 000 euroa.

Ennen vaaleja liitto kertoo nettisivuillaan kaikkien vaalirahaa saaneiden henkilöiden nimet ja tuen määrän.

Prolaiset eduskuntavaaliehdokkaat: keitä he ovat ja mitä he haluavat

Näin Pro jakaa vaalirahaa

Paljon puhetta ay-väen vaalirahoista (Pro Uutiset 25.2.2011)

Pron tavoitteet hallitusohjelmaan

Vaalifaktat 2011

• äänioikeusrekisterin tietojen eli äänestyskunnan  poimintapäivä 25. helmikuuta
  • ehdokashakemusten jättöpäivä 8. maaliskuuta
  • ehdokasasettelun vahvistaminen 17. maaliskuuta
  • ennakkoäänestys kotimaassa 6.–12. huhtikuuta
  • ennakkoäänestys ulkomailla 6.–9. hutikuuta
  • vaalipäivä sunnuntaina 17. huhtikuuta
  • tulokset vahvistuvat keskiviikkona 20. huhtikuuta.

Lisää vaalitietoa oikeusministeriön vaalisivulta.