Keinosiemennysalalla alkaa ylityö- ja vuoronvaihtokielto

Seinäkello näyttää viittä.
Keinosiemennysalalla alkaa ylityö- ja vuoronvaihtokielto perjantaina 18.2. Alan työehtosopimus päättyi tammikuun lopussa ja ala on ollut siitä lähtien sopimuksettomassa tilassa.

Keinosiemennysalalla alkaa ylityö- ja vuoronvaihtokielto

Julkaistu 17.02.2022 klo 20:14

Ammattiliitto Pro aloittaa keinosiemennysalalla ylityö- ja vuoronvaihtokiellon, joka koskee seminologien ja keinosiemennysasemien työehtosopimuksen soveltamisalalla tehtävää työtä.

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto alkaa perjantaina 18.2.2022 kello 06.00 ja se on voimassa toistaiseksi.

Syynä ovat alan työehtosopimusneuvottelut, joissa ei ole saavutettu neuvottelutulosta. Alan työehtosopimus päättyi tammikuun lopussa, josta lähtien ala on ollut sopimuksettomassa tilassa.

Seminologien ja keinosiemennysasemien työehtosopimuksen neuvottelevat Palvelualojen työnantajat PALTA ja Pron jäsenyhdistys Maataloustoimihenkilöjärjestöjen liitto.