Lakonuhka puri: Luottotieto- ja perintäalan työstaistelu peruuntuu

Sovintoesityksen sisällöstä tiedotetaan tarkemmin huomenna perjantaina.

Lakonuhka puri: Luottotieto- ja perintäalan työstaistelu peruuntuu

Julkaistu 16.06.2014 klo 15:40
Sovintoesityksen sisällöstä tiedotetaan tarkemmin huomenna perjantaina.

Pro Uutiset/Paavali Kukkonen

Luottotieto- ja perintäalaa uhannut lakko on peruuntunut. Työehtosopimuskiistan osapuolten Ammattiliitto Pron ja Palvelualojen työnantajat PALTAn edustajat hyväksyivät alaa koskevan sovintoesityksen tänään torstaina.

Yhteinen sävel löydettiin viime hetkellä, sillä alaa koskevan kaksiviikkoisen lakon oli määrä alkaa huomenna perjantaina 1. huhtikuuta.

Pron luottotieto- ja perintäalan neuvottelukunta hyväksyi esityksen kokouksessaan tänään. Sopimuksen sisällöstä tiedotetaan tarkemmin perjantaina, kun liittojen hallinnot ovat käsitelleet asiaa.

Pro irtisanoi noin 1200 toimihenkilöä koskevan työehtosopimuksen ja antoi lakkovaroituksen, kun alan palkkaneuvottelut vuoden 2011 palkankorotuksista katkesivat.

Lue lisää aiheesta:

Lakkovaroitus luottotieto- ja perintäalalle

Ammattiliitto Pron tiedote luottotieto- ja perintäalan lakonuhasta