Maailmanmatkaaja luottaa liittoon

Kivoja tapahtumia ja koulutuksia sekä ammattimaista apua työelämän eri käänteissä. Tuotannonsuunnittelija Laura Hasu liittyi Prohon kesällä työkavereiden suosituksesta. – Vertaillessani eri liittoja Pro vaikutti hyvältä ja rehelliseltä.

Maailmanmatkaaja luottaa liittoon

Julkaistu 27.09.2018 klo 10:08

Pro Uutiset

Kiinteistöalalla työskentelevä tradenomi Laura Hasu liittyi Ammattiliitto Pron jäseneksi kesällä työkavereiden suosituksesta. Pro on ensimmäinen liitto, johon hän on kuulunut.

– Vertaillessani eri liittoja Pro vaikutti hyvältä ja rehelliseltä.

Pron sivuilta löytyi myös kivoja tapahtumia ja koulutuksia. Hasu suunnittelee, että voisi käväistä Pro on Stage -tapahtumassa työkavereiden kanssa marraskuussa. Tarvittaessa liiton jäsenyys on myös ikään kuin vakuutus, koska työelämässä voi sattua ja tapahtua.

– Jos tulee hätä, niin saa ammattimaista apua ja on kiva, että liitolla on ammattilaisia, jotka tietävät, kuinka toimia, kertoo Hasu.

Tuore prolainen työskenteli kolme vuotta yrityksen laskutuksessa, mutta nyt uuden toiminnanohjausjärjestelmän myötä odottaa työ tuotannonsuunnittelijana.

– Odotan uusia hommia innolla ja jännityksellä!

Omatoimimatkalle Japaniin tai Norjaan Lofooteille

Syyskuun alussa sähköpostiin kilahti viesti – onni oli kohdalla ja Hasu voitti tuhannen euron matkalahjakortin, joka arvottiin kaikkien kesällä liittyneiden kesken.

– Kiljuin onnesta. Yleensä minulla ei ole hyvä tuuri, mutta nyt kävi mäihä!

Lahjakortti luovutettiin syyskuussa Hasulle Pron toimistolla kakkukahvien saattelemana. Hasu kertoo, että matkailu on aina ollut lähellä sydäntä. Lopullista matkakohdetta ei ole vielä lyöty lukkoon, mutta haaveena olisi päästä avomiehen kanssa reissuun ensi kesänä.

– Omatoimimatkailijana pystyn hyvin vaikuttamaan matkan hintatasoon. Haaveissa on Japani tai Norjan Lofootit. Reissussa arjesta pääsee irti, kertoo Hasu.

Kahvitarjoiluista sekä lahjakortista vastannut kehittämispäällikkö Annemarje Salonen kertoo, että Pro on vakuuttanut jäsenensä Turvan matkustajavakuutuksella. Vakuutus on voimassa ympäri maailman.

– Matkaajalle vakuutus tulee aina tarpeeseen! kertoo Hasu.