Mekaanisen metsäteollisuuden yritykseen uusi yrityskohtainen sopimusratkaisu

Suomalainen metsä. Puut pinossa.
Ammattiliitto Pro hyväksyi tänään 9. joulukuuta Pron ja Metsäalojen Asiantuntijat METO ry:n yhteisesti neuvotteleman mekaanisen metsäteollisuuden yrityskohtaisen neuvottelutuloksen Neuvo Oy:n palkkaratkaisuksi ja ylimenokauden sopimukseksi.

Mekaanisen metsäteollisuuden yritykseen uusi yrityskohtainen sopimusratkaisu

Julkaistu 09.12.2021 klo 15:51
Kuvaaja Shutterstock

Sopimuskauden pituus on 1.2.2022–31.12.2024 (35 kk).

Sopimusratkaisun osana mekaanisen metsäteollisuuden toimihenkilösopimus ja METO ry:n solmima Vapo-Meto sopimus lakkaavat 31.12.2022 mennessä.

Osapuolet neuvottelevat uuden yhtiökohtaisen työehtosopimuksen yhdessä 31.5.2022 mennessä siten, että sopimusten yhdistäminen tapahtuu kustannusneutraalisti ja se astuu voimaan 1.1.2023.