Neuvonta-alan työehtosopimusneuvottelut alkoivat

luminenmaisema
Neuvonta-alan runkosopimuksen uudistamista koskevat työehtosopimusneuvottelut alkoivat eilen. Ensimmäisessä tapaamisessa käytiin läpi neuvottelukierrokseen liittyviä yleisiä asioita ja sovittiin tulevia tapaamisia aina tammikuun lopulle asti.

Neuvonta-alan työehtosopimusneuvottelut alkoivat

Julkaistu 24.11.2021 klo 10:54

Neuvonta-alan runkosopimus neuvotellaan Palvelualojen työnantajat PALTAn kanssa. Työntekijöitä ja toimihenkilöitä edustavat sopijat ovat Ammattiliitto Pro, Agronomiliitto, Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto JYTY ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL.

Prolaiset jäsenet ovat pääasiassa ProAgrian palveluksessa. Prolaiset kiertävät tiloilla tekemässä esimerkiksi viljelysuunnitelmia, tilinpäätöksiä, eläinarvosteluja ja EU-tukihakemuksia.

Neuvottelijoina ovat Prosta sopimusalavastaava Pentti Ekola,  neuvottelukunnan puheenjohtaja, prolaisen Maaseutuneuvonnan Tekniset Toimihenkilöt MATT ry:n puheenjohtaja Jari Tikkanen tai Pron julkisen sektorin johtaja Niko Simola. Muut liittojen neuvottelijat tulevat Agronomiliitosta, JYTYstä sekä JHL:stä ja työnantajan neuvottelijat ovat ProAgriasta ja Paltasta.

Sopimuskausi päättyy 31.1.2022. Ensimmäisessä tapaamisessa sovittiin lähinnä neuvottelujen jatkoaikataulusta aina tammikuun lopulle asti. Seuraava tapaaminen on joulukuussa.