Neuvottelutulokset Pölkyn, Kannustalon ja Kuhmon työehtosopimuksista – lakot peruuntuvat

Metsäteollisuus
Ammattiliitto Pro ja Kannustalo Oy, Kuhmo Oy ja Pölkky Oy ovat saavuttaneet neuvottelutulokset uusiksi yrityskohtaisiksi työehtosopimuksiksi.

Julkaistu 19.03.2022 klo 09:10

Neuvottelutulos Kuhmo Oy:n kanssa syntyi 15.3 ja Kannustalo Oy:n kanssa 16.3 sovittelija Jukka Ahtelan avustuksella. Pölkky Oy:n neuvottelutulos syntyi 18.3. myöhään illalla Ahtelan avustuksella.

Tämä tarkoittaa, että 21.3.2022 alkaviksi ilmoitetut lakot näissä yrityksissä peruuntuvat.

– Mekaanisen metsäteollisuuden solmitut yrityskohtaiset työehtosopimukset kattavat nyt yli 75 prosenttia toimialan jäsenistä. Nämä yhtiöt ovat solmineet yrityskohtaisen työehtosopimuksen tai soveltavat hirsitaloteollisuuden tai puusepänteollisuuden työehtosopimusta jatkossa, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.

Mekaanisen metsäteollisuuden yrityskohtaiset työehtosopimukset neuvoteltiin yhdessä Teollisuusliiton kanssa. Seuraavaksi neuvottelutulokset menevät osapuolten hallintojen käsittelyyn. Pro tiedottaa sopimusten sisällöistä niiden piirissä oleville jäsenille myöhemmin.