Pro ja Pardia pohtivat yhteistyön tiivistämistä

– Pron ja Pardian hallinnot päättävät kesäkuussa, jatketaanko yhteistyön selvittelyä vai lopetetaanko keskustelut, kertoo puheenjohtaja Jorma Malinen.

Pro ja Pardia pohtivat yhteistyön tiivistämistä

Julkaistu 26.04.2018 klo 15:25

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro ja palkansaajajärjestö Pardia selvittävät liittojen välisen yhteistyön tiivistämistä.

– Pron ja Pardian hallinnot päättävät kesäkuussa, jatketaanko yhteistyön selvittelyä vai lopetetaanko keskustelut, kertoo puheenjohtaja Jorma Malinen Prosta.

Erilaisista yhteistyömahdollisuuksista on keskusteltu lähes vuoden ajan. Jos yhteisiä tavoitteita löytyy riittävästi, jopa liittojen fuusio saattaisi olla mahdollinen.

Yhteistyöstä etua edunvalvontaan

Mitä prolaisten pitäisi ajatella yhteistyökeskusteluista?

– Prolaisten kannattaa suhtautua myönteisesti.  Yhteistyö olisi sekä jäsenistölle että edunvalvonnalle eduksi. Samalla voitaisiin lopettaa keskustelut julkisen ja yksityisen sektorin vastakkainasettelusta, kun toimittaisiin samassa liitossa ja samalla puolella, toteaa puheenjohtaja Malinen Prosta.

Sekä Pardia että Pro kuuluvat keskusjärjestö STTK:n liittoihin.

Palkansaajajärjestö Pardian puheenjohtaja Niko Simola kertoi tiistaina Lännen Medialle, että yhteistyöselvitykset on päätetty käynnistää Pardian edustajakokouksessa lokakuussa 2017.

Molemmat vaihtoehdot, sekä oma ammattiliitto että laaja Pro-yhteistyö, ovat hänen mukaansa vielä selvityksen alla.

Prolla ja Pardialla on yhteensä noin 140 000 jäsentä sekä yksityisellä kuin julkisella sektorilla.