Hyppää pääsisältöön

Pro käynnisti räätälöidyn työnvälityksen jäsenilleen

Pro on avannut räätälöidyn työnvälityspalvelun, Työpaikkatutkan jäsenilleen
– Pron Työpaikkatutka on konkreettinen esimerkki uudenlaisesta ajattelusta ammattiliitoissa. Pro laajentaa palveluaan perinteisestä ay-toiminnasta jäsenten työuran rakentamiseen,  puheenjohtaja Jorma Malinen Prosta toteaa.

Pro käynnisti räätälöidyn työnvälityksen jäsenilleen

Julkaistu 24.01.2018 klo 09:40
Uutiset

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro avasi tänään jäsenilleen työnvälityspalvelu Työpaikkatutkan. Työpaikkatutka tarjoaa liiton jäsenille työpaikkoja hakijan osaamisen mukaisesti ja helpottaa työpaikan löytämistä ja hakemista. Se on räätälöily Pron jäsenille yhteistyössä työpaikkamedia Duunitorin kanssa.

– Pron palvelu tuo avoimet, räätälöidyt työpaikat mahdollisimman lähelle jäseniä. Työelämän arkeen kuuluu, että ihmisillä on työuransa aikana monia työpaikkoja. Uudella palvelulla haluamme helpottaa jäsentemme työuran katkeamattoman jatkuvuuden työelämän ja työpaikkojen murroksessa, puheenjohtaja Jorma Malinen kertoo.

Tekijät, tehtävänimikkeet ja työ kohtaamaan

Prolla on paras tietämys yksityisen sektorin asiantuntijoiden, esimiesten ja toimihenkilöiden työurasta neuvottelemiltaan sopimusaloilta. Pron jäsenillä on yhteensä noin 1 000 tehtävänimikettä. Uusi palvelu yhdistää datan jäsenten osaamisesta Duunitorin laajaan työpaikkatarjontaan. Duunitori on luokitellut noin 10 000 tehtävänimikkettä kaikilta aloilta.

– Pron tehtävänimikkeitä ja Duunitorin avointen työpaikkojen tehtävänimikkeitä on verrattu toisiinsa, yhdistetty ja ryhmitelty sopiviin kokonaisuuksiin, joiden avulla jäsen löytää omat mahdollisuutensa avointen työpaikkojen ja tehtävänimikkeiden viidakosta, toteaa Pron viestintäjohtaja Jaana Aaltonen.

– Yhteistyöllä Pron kanssa voimme tuoda työmahdollisuudet lähemmäs ihmisiä ja haluamme olla ratkaisemassa työmarkkinoiden kohtaanto-ongelmaa, kertoo Duunitorin palvelujohtaja Martti Kuusanmäki.

Pron Työpaikkatutka ei velvoita mihinkään. Se on ilmainen palvelu jäsenelle, joka on työpaikkaa vailla, pohtii seuraavaa askelta urallaan tai muuten vain haluaa tietää, mitä markkinoilla tapahtuu.

Työpaikkatutkaan liittyy myös prolaisille ilmainen henkilökohtainen uravalmennus Pro Noste. Valmennuksen ja rekrytoinnin ammattilaiset auttavat jäsentä oman alansa löytämisessä, työpaikan hakemisessa ja hakuprosessiin liittyvien materiaalien tuottamisessa.

Näin saat Työpaikkatutkan käyttöön näin

Kirjaudu Proplus-jäsenportaaliin omalla jäsennumerollasi, jonka näet mobiilisovelluksestamme ja muovisesta jäsenkortistasi.

Saat työpaikkatutkan käyttöösi suoraan Proplussan aloitussivulta: klikkaa palvelun kuvaketta niin pääset hyödyntämään Työpaikkatutkaa ja määrittelemään omat hakuehtosi.
Työpaikkatutka tarjoaa liiton jäsenille työpaikkoja hakijan osaamisen mukaisesti ja helpottaa työpaikan löytämistä ja hakemista.