Pro tukee Ukrainan ay-liikettä – tue sinäkin

Ukrainan_lippu_salossa
Pro on päättänyt tukea Ukrainan ay-liikettä, joka auttaa ihmisiä lahjoituksilla Ukrainassa. Pro kannustaa jäseniään auttamaan ukrainalaisia.

Pro tukee Ukrainan ay-liikettä – tue sinäkin

Julkaistu 17.03.2022 klo 15:00

Pro tukee Ukrainan ay-liikettä kymmenellä sentillä per jäsen eli yhteensä 12 000 eurolla.  Paikallinen ay-liike auttaa lahjoituksilla hädänalaisia ihmisiä Ukrainassa.

– Me haluamme tukea Ukrainan ammattiliittojen tekemää avustustyötä. Tämä lujittaa ammattiliittojen roolia yhteiskunnassa, mikä on hyvin merkittävää tulevaisuuden kannalta, kansainvälisten asioiden päällikkö Matti Koskinen sanoo.

– Vapaalla kansalaisyhteiskunnalla ja riippumattomalla ammattiyhdistysliikkeellä on tärkeä merkitys yhteiskunnan eheyden ja ihmisten elinmahdollisuuksien suojelemisessa, hän jatkaa.

Jo aiemmin Pro lahjoitti  euron per jäsen eli yhteensä 120 000 euroa  Ukrainan humanitaariseen apuun neljälle eri avustusjärjestölle: Unicefille, Suomen Punaiselle Ristille, Pelastakaa Lapsille ja Kirkon Ulkomaanavulle.

Myös sinä voit auttaa

Pro kannustaa myös jäseniään tukemaan ukrainalaisia. Voit auttaa Ukrainan työntekijöitä ja heidän perheitään lahjoittamalla Ammattiliittojen maailmanlaajuisen kattojärjestön ITUC:n kautta.  ​Se​​​​​​ on avannut  hätäaputilin, joka kautta tuki ohjataan perille. Voit tehdä kertalahjoituksen tai jatkuvan lahjoituksen.

­– Halutessasi voit antaa tukesi myös muiden hätäapujärjestöjen kautta. Kaikki apu Ukrainassa ja ukrainalaisille on nyt tarpeen, Koskinen sanoo.