Hyppää pääsisältöön

Pron asiamies auttoi laittomasti irtisanottua jäsentä

Pron jäsen Sirpa irtisanottiin laittomasti. Työnantaja ei heti toimittanut irtisanomisilmoitusta ja työtodistusta, mikä viivästytti Sirpan mahdollisuutta hakea ansiosidannaista työttömyyspäivärahaa. Pron asiamiehen avulla Sirpa sai työnantajalta puuttuvat dokumentit ja neljän kuukauden palkkaa vastaavan summan.

Pron asiamies auttoi laittomasti irtisanottua jäsentä

Julkaistu 06.05.2019 klo 09:36
ProTV

ProTV

Tekstiili- ja muotialan yrityksessä suunnittelijana toiminut Sirpa irtisanottiin laittomasti työpaikastaan. Irtisanomiselle ei ollut sen enempää tuotannollistaloudellisia kuin henkilöönkään liittyviä perusteita.  Työnantaja ei heti toimittanut irtisanomisilmoitusta ja työtodistusta, mikä viivästytti Sirpan mahdollisuutta hakea ansiosidannaista työttömyyspäivärahaa.

Ammattiliitto Pron asiamies Heidi Suntinen puuttui asiaan. Sirpa sai työnantajalta neljän kuukauden palkkaa vastaavan summan sekä puuttuvat dokumentit.

– Jos sinut irtisanotaan henkilöperusteisesti, kannattaa aina kysyä apua liitosta, kertoo asiaa hoitanut sopimusala-asiamies Heidi Suntinen.