Pron työeväät Indonesiassa

ProTV:n videolla indonesialaisen ammattiliiton naisasiavastaava Rosa Febrianti kertoo, miksi naisten kannattaa järjestäytyä. – Työehtosopimuksissa sovittujen oikeuksien kautta vahvistamme naisten asemaa yrityksissä ja kansallisesti.
Samalla valmistuu perinneruoka rendang eli indonesialainen naudanlihakastike.

Pron työeväät Indonesiassa

Julkaistu 14.03.2019 klo 11:00
Samalla valmistuu perinneruoka rendang eli indonesialainen naudanlihakastike.

ProTV

Rosa Febrianti työskentelee indonesialaisen metalliliiton naisasiavastaavana.

– Kun naiset itse osallistuvat ammattiyhdistystoimintaan, se vastaa paremmin heidän tarpeisiinsa.

Febrianti kertoo, naisten pitää olla mukana sopimassa työehtosopimuksista.

– Näin varmistamme naisten ideoiden huomioimisen työoikeuksien parantamiseksi. Työehtosopimuksissa sovittujen oikeuksien kautta vahvistamme naisten asemaa yrityksissä ja kansallisesti.

Videolla Febrianti näyttää, kuinka valmistuu perinneruoka rendang eli indonesialainen naudanlihakastike.

Indonesialainen naudanlihakastike - rendang

Neilikkaa
Kanelia
Tähtianista
Myös kumina, korianteri ja kaardemumma käyvät.
Suolaa ja sokeria maun mukaan
Paahdettuja kookoshiutaleita

Valmistusohjeet
1. Leikkaa naudanliha isohkoiksi kuutioiksi.
2. Hienonna mausteraaka-aineet survimella morttelissa kunnes niistä muodostuu karkea tahna. Hienonna morttelissa myös mausteseoksen raaka-aineet. Paahda kookoshiutaleet ja hienonna ne morttelissa.
3. Kaada 2 litraa kookosmaitoa isoon wokkipannuun. Lisää mausteet, maustetahnat ja –seokset. Sekoittele noin 20-30 minuuttia kunnes kookosmaito kiehuu tasaisesti. Jatka sekoittamista, jottei se juoksettuisi.
4. Kun kookosmaito on kiehunut ja näyttää rasvaiselta, lisää lihanpalat,
5. Jatka keittämistä ja sekoittamista keskilämmöllä kunnes kookosmaito on sakeutunut, mausteet imeytyneet lihaan ja liha on mureaa. Siinä menee noin 5-6 tuntia. Ole varovainen lämmön kanssa, ettei kastike palaisi pohjaan.