ProSoolo koutsaa yksinyrittäjää

Mira Heino ja Marianne Hartio ovat tyytyväisiä ProSoolon käyttäjiä.
Pro lanseerasi tänään ProSoolo-palvelun, joka on suunnattu yksin- ja kevytyrittäjille. ProSoolo tukee, turvaa ja sparraa, koutsaa ja potkii eteenpäin yrittäjyyden eri vaiheissa. ProSoolo on yksinyrittäjän Personal Trainer!

ProSoolo koutsaa yksinyrittäjää

Julkaistu 08.04.2019 klo 20:32

Pro Uutiset / Päivi Vuorivirta

– ProSoolon tarkoituksena on tuoda turvaa yrittäjyyteen. Haluamme vastata työn muutokseen tukea nykyisiä jäseniämme, jotka ehkä miettivät työuran eri vaiheissa myös yrittäjyyttä. Tämän lisäksi ProSoolo on tarkoitettu myös aivan uusille yrittäjäjäsenille. ProSoolo on täyden palvelun paketti  yrittäjyyden erilaisissa tilanteissa, kertoo johtaja Minea Pyykönen Prosta.

ProSoolo syntyi syksyllä 2018 yksin- ja kevytyrittäjien tarpeista.

– Teimme tutkimustyötä pitkäaikaisen yrittäjän, Q-vio Branding Oy:n Eira Hovin kanssa ja pohdimme, miten Pron palvelut voisivat tukea ja auttaa kevytyrittäjiä. Lähdimme luomaan täydellistä palvelua kevytyrittäjille, Pyykönen jatkaa.

– ProSoolo on yrittäjän Personal Trainer.

Tukea ja turvaa ProSoolosta

Marianne "Marri" Hartio on tamperelainen Personal Trainer -yrittäjä ja voimanoston MM-tasolla kilpaileva huippu-urheilija. Hän ryhtyi yrittäjäksi kaksi vuotta sitten eikä vaihtaisi päivääkään pois.

– Ammatinvalinta oli helppo. Tiesin jo 7-vuotiaana, että haluan liikuttaa ihmisiä. Myös päätös yrittäjäksi ryhtymisestä helppo.

Myös yrittäjän arki oli Hartiolle tuttua, sillä hänen isänsä on yrittäjä. Silti hän kaipasi apua.

– ProSoolosta olen saanut neuvoa ja tukea. Minulla on yrittäjänä turvallinen olo, kun tiedän, että saan apua jo ennen kuin tulee pattitilanne.

Turvallisuutta ProSoolosta haluaa myös kosmetologiyrittäjä Mira Heino. Heino on varsin tuore yrittäjä. Hän perusti oman yrityksensä lokakuussa 2018.

– Aloitin kolme vuotta sitten sopimusyrittäjänä takki auki. En osannut pyytää apua. Kukaan ei neuvonut tai tukenut. Tieto oli sirpaleista eikä aina luotettavaa. Löin monta kertaa pääni seinään.

Aiemmat kokemukset ovat kuitenkin kasvattaneet Heinon sinnikkyyttä.

– Olen aidosti innoissani! Olen kaivannut paikkaa, jossa voin kysyä tyhmiä kysymyksiä. Olen kaivannut verkostoa, jonka kanssa voin vaihtaa ajatuksia.

Kysy mitä vain yrittäjyydestä

ProSoolon mentori Annukka Mickelsson neuvoo ja tukee sekä auttaa yrittäjää ottamaan henkisen askeleen kohti yrittäjyyttä.

– Autamme yrittäjyydestä haaveilevaa pääsemän eteenpäin oman ammatillisen osaamisensa kanssa.

Lisäksi mentori tukee ammatin- ja liikkeenharjoittajaa muun muassa liiketoimintasuunnitelman, rahoituksen, pankki- ja viranomaisasioinnin ja rekisteröintien kanssa.

”Luota itseesi” on kuitenkin mentorin tärkein neuvo aloittelevalle yrittäjälle.