Rahoitusalan työriitaan toinen sovintoehdotus

Valtakunnansovittelijan toimisto.
 Ammattiliitto Pro ry, Ammattiliitto Nousu ry, Ylemmät Toimihenkilöt YTN ry, Palvelualojen työnantajat PALTA ry sekä Finanssiala ry vastaavat ehdotukseen sunnuntaina.

Rahoitusalan työriitaan toinen sovintoehdotus

Julkaistu 22.03.2018 klo 14:12

Pro Uutiset

Valtakunnansovittelija Minna Helle jätti tänään sovintoehdotuksen rahoitusalan työriidassa. Neuvotteluosapuolet Ammattiliitto Pro ry, Ammattiliitto Nousu ry, Ylemmät Toimihenkilöt YTN ry, Palvelualojen työnantajat PALTA ry sekä Finanssiala ry vastaavat ehdotukseen valtakunnansovittelijan toimistolla sunnuntaina 25.3.2018 kello 17.

Osapuolet voivat joko hyväksyä tai hylätä ehdotuksen.

Sovintoehdotus ei koske Danske Bankin henkilöstöyhdistys Pro ry:n ja Danske Bankin välistä työriitaa. Danske Bankin työehtosopimusratkaisusta neuvotellaan vielä erikseen.

Rahoitusalan työehtosopimus päättyi marraskuun 2017 lopussa ja alalla on voimassa ammattiliittojen ylityökielto.

Aiheesta lisää:

13.3.2018 Pankeilla myönteinen vire

9.3.2018 Lauantai pankkipäivä vain harvoissa Euroopan maissa

7.2.2018 Pron kysely: Rahoitusalalla 40 prosenttia valmiita vapaaehtoisesti viikonlopputöihin

6.2.2018 Pankkityön arki on pitkiä päiviä, viikonlopputöitä ja kutistuvia palkkoja

1.2.2018 Miltä rahoitusalan työkiista tuntuu pankkilaisista?

5.1.2018 Pankeilla on varaa korvata viikonlopputyö

4.1.2018 Työaika ja ammattiylpeys huolettavat rahoitusalan lakkolaisia