Hyppää pääsisältöön

Sovintoesitys teknologiateollisuuden toimihenkilöille

Sovittelija Jukka Ahtela on antanut 8.2.2020 sovintoesityksen Ammattiliitto Pro ry:n ja Teknologiateollisuus ry:n välisessä työriidassa. Osapuolet vastaavat sovintoesitykseen lauantaina 8.2. klo 17.

Sovintoesitys teknologiateollisuuden toimihenkilöille

Julkaistu 08.02.2020 klo 01:08
Uutiset

Pro Uutiset / Lähde: Valtakunnansovittelija 8.2.2020

Ammattiliitto Pro ja Teknologiateollisuus ry ovat saaneet valtakunnansovittelijalta sovintoesityksen perjantai-lauantaiyönä teknologiateollisuuden toimihenkilöiden työriitaan.

Sovintoesitys koskee 22 000 teknologiateollisuuden toimihenkilöä, asiantuntijaa ja esimiestä.

Sisällöstä tiedotetaan, kun osapuolten hallinnot ovat käsitelleet sen. Osapuolet vastaavat sovintoesitykseen lauantaina 8.2. klo 17.

Teknologiateollisuuden aiemmin ilmoitettu lakko lähestyy

Työnseisaus koskisi työvuoroja, jotka alkavat 10. helmikuuta kello 00.00 ja 23. helmikuuta kello 23.59 välillä. Teknologiateollisuuden työriita koskee myös suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimuksen soveltamisalan piirissä olevaa työtä, jota tehdään työriidan piirissä olevilla teknologiateollisuuden toimipaikoilla. Teknologiateollisuuden ylityö- ja vuoronvaihtokielto alkoi 10. tammikuuta ja on voimassa lakon päättymiseen asti.