Teknologiateollisuuden ja suunnittelu- ja konsulttialan neuvotteluissa keskusteltiin tänään palkkaratkaisusta

Tes-neuvottelut jatkuvat
Teknologiateollisuuden toimihenkilöiden ja suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimusneuvottelut jatkuivat tänään palkkaratkaisun osalta. Seuraavia neuvotteluaikoja ei sovittu.

Julkaistu 02.12.2021 klo 14:39

– Näkemykset ovat erittäin kaukana toisistaan. Työnantaja ei hyväksy ajatusta kaikille toimihenkilöille maksettavasta yleiskorotuksesta, joka on Pron jäsenille erittäin tärkeä, suunnittelu- ja konsulttialan neuvottelukunnan puheenjohtaja Veli-Matti Salminen toteaa.

Pron neuvottelukunnat kokoontuvat perjantaina keskustelemaan ja arvioimaan neuvottelutilannetta. Lisäksi alan luottamushenkilöille järjestetään ensi keskiviikkona webinaari, jossa käsitellään ajankohtaista neuvottelutilannetta.

– Pron tavoite on tehdä sopimus mahdollisimman pian, ja Prolla on hyvät valmiudet jatkaa neuvotteluja. Olemme pyrkineet huomioimaan työnantajan näkemykset ja hakemaan niihin ratkaisua. Työnantajaliitto ei valitettavasti ole valmis tulemaan vastaan oman esityksensä osalta, teknologiateollisuuden neuvottelukunnan puheenjohtaja Pasi Heikkinen kertoo.