Työelämän kemiaa -podcastsarjassa kuullaan uratarinoita ja keskustellaan työelämästä

Podcast
Työelämän kemiaa -podcastsarjassa keskustellaan työelämästä, työhyvinvoinnista, turvallisuudesta ja kemian alan mahdollisuuksista.

Julkaistu 22.02.2022 klo 15:39

Työelämän kemiaa -podcastsarjassa haastatellaan kemian alalla työskenteleviä henkilöitä ja alan opiskelijoita ja kuullaan erilaisia uratarinoita sekä ajatuksia työturvallisuudesta, työhyvinvoinnista ja työelämän tulevaisuudesta.

– Prolaisille työpaikoilla näitä voi kuunnella vaikka porukalla kahvitauolla, Pron sopimusalavastaava Taru Reinikainen vinkkaa.

Podcastia juontavat palvelutuottaja Ida Rantanen Tekniikan Akateemiset TEK ry:stä ja vastuullisuusasiantuntija Alexandra Peth Kemianteollisuus ry:stä. Ida Rantanen kertoo, että podcastien tekeminen oli mielenkiintoista ja hauskaa.

– Haastateltavat veivät mukanaan eri puolelle työelämää sekä Suomea, Rantanen sanoo.

– Käsitykseni työturvallisuudesta ja sen laajuudesta selkeytyi. Oli myös mahtavaa huomata, kuinka suurella sydämellä ihmiset tekevät työturvallisuuden eteen töitä, Rantanen jatkaa

Prolainen luottamusmies Esa Teittinen Borealis Polymersilta oli mukana podcastin yhdessä jaksossa. Hän kertoi muun muassa omasta urastaan.

Podcast on Työturvallisuuskeskuksen, Ammattiliitto Pron, Ylemmät Toimihenkilöt YTN ry:n, Kemianteollisuus ry:n ja Teollisuusliitto ry:n yhteinen hanke. Podcasteja voi kuunnella SoundCloudissa ja Spotifyssa. Lue lisää täältä.