Hoppa till huvudinnehållet

Gratis festivaldag för medlemmar i Pro!

Pro erbjuder sina medlemmar en festivaldag på Arbetarnas Musikfestival i Valkeakoski i juli. Läs anvisningarna och beställ festivalpass!

Gratis festivaldag för medlemmar i Pro!

Publicerad 16.05.2014 kl. 10:53
Nyheter

Saknas Finlands toppartister och -orkestrar i dina sommarplaner? Utnyttja Pros medlemsförmån och komplettera sommarkalendern med en avgiftsfri festivaldag. Pro erbjuder tusen av sina medlemmar ett festivalpass till Arbetarnas Musikfestival i Valkeakoski lördag 26 juli.

På lördagen kliver bland annat Olavi Uusivirta, Jonna Tervomaa, Paleface & Räjähtävä Nyrkki, Herra Ylppö & Ihmiset, Yona & Orkesteri Liikkuvat Pilvet, Eva & Manu samt Eini & Boogie upp på scenen under Arbetarnas Musikfestival. På evenemangstorget finner du även Pros eget tält och program.

Beställ per telefon eller e-post

Beställ avgiftsfritt festivalpass antingen per telefon från nummer 040 525 5285 eller per e-post liput@valmu.com. Vid beställningen behöver du förutom ditt namn och förbundets namn ditt medlemsnummer i Pro. Nämn alltså dessa tre även vid beställning per e-post!

Dagspass kan avhämtas lördag 26.7 från Pros tält på evenemangtorget då du kommer till Arbetarnas Musikfestival.

Om du istället för gratis lördagspass vill ha ett pass för alla festivaldagar, lyckas det också. Som Pros medlem får du 25 euro rabatt på 4-dagarspasset, som normalt kostar 55–65 euro. Festivalpasset för flera dagar kan avhämtas från Valmus kansli då du kommer till festivalen.

Notera att beställningarna sköts via kansliet för Arbetarnas Musikfestival. Det lönar sig alltså inte att sända beställningar till Pros nummer eller e-postadresser.

Barn under 18 år har gratis inträde. De avgiftsbelagda områdena har likväl åldergränser. På lördag cirka klockan 19.30 efter Olavi Uusivirtas uppträdande har endast vuxna tillträde till det avgiftsbelagda området. Ytterligare information finns på adressen http://valmu.com/sve

Toppenbra festivalprogram

På Arbetarnas Musikfestival 24–27.7 erbjuds i år ett prima artistgarde. Förutom ovan nämnda artister uppträder bland annat J. Karjalainen, som varit i topp tre årtionden,legenden inom finländsk rock Eppu Normaali samt Juha Tapio, som stigit som en komet på den inhemska artisthimlen.

Alla redan publicerade artister finns på festivalens webbplats http://valmu.com. Programmet kompletteras varje månad ända fram till festivalen.

Arbetarnas Musikfestival ordnas redan för 43:e gången i miljön vid UPM:s pappersfabrik i Tervasaari och Myllysaari museum. Fackförbundet Pro är en av festivalens huvudsamarbetspartners.

Pro Nyheter / Katri Kangas
Översättning Susanne Paetau