Det går lätt att ansluta sig direkt på webben

Suosittele jäsenyyttä

Det går lätt att ansluta sig direkt på webben

Du ansluter dig som medlem i Fackförbundet Pro genom att fylla i anslutningsblanketten. I medlemskapet i Pro ingår inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd och samtidigt ansluter du dig till Arbetslöshetskassan Pro.

Det finns ingen nedre åldersgräns för medlemskap, men för att få arbetslöshetsersättning ska man vara 17 år.

Då du ansluter dig till Pro, ansluter du dig samtidigt till en förening. Du kan välja förening i listan på anslutningsblanketten. Du kan också lämna punkten tom och då väljer vi förening åt dig på basis av din arbetsgivare eller boningsort.

Vi är förbundet för proffs, sakkunniga och chefer. Du kan ansluta dig till oss oberoende av din utbildning, titel eller anställningsförhållandets form.

Valitse itsellesi sopiva jäsenyys

Täytä liittymislomake. Jos sinulla on kysyttävää, jäsenpalvelumme auttavat mielellään.

Nainen istuu koneen ääressä sohvalla ja juo kahvia.
Jäsenyys alkaa täyttämällä liittymislomake

Jäsenyytesi alkaa valitsemanasi päivänä, aikaisintaan tänään.

Voit liittyä myös perhevapaan aikana.

Kaksi opiskelijaa selätt vastakkain.
Opiskelijajäsenyys on ilmainen

Oletko palkallisessa harjoittelussa tai työskenteletkö opintojen ohessa? Jos haluat kerryttää ansiosidonnaista työttömyysetuuttasi, voit samalla liittyä työttömyyskassaan.

Marianne “Marri” Hartio
ProSoolo-palvelu yksinyrittäjälle

Voit ottaa palvelun käyttöösi, jos olet kevytyrittäjä, ammatinharjoittaja, toiminimiyrittäjä, yksityinen elinkeinonharjoittaja, yksinyrittäjä tai liikkeenharjoittaja, joka työllistää vain itsensä.

Nuori nainen hymyilee kuvassa.
Jäsenmaksutarjous valmistuneelle
Nuori nainen hymyilee kuvassa.

Hyödynnä Pron jäsenmaksutarjous ja nauti alennetusta jäsenmaksusta valmistumisvuotesi loppuun ja seuraavan kokonaisen kalenterivuoden.

Aikuinen nainen hymyilee, sininen tausta
Miten vaihdat liittoa?
Aikuinen nainen hymyilee, sininen tausta

Jos valtuutat meidät tekemään eroilmoituksen puolestasi, ilmoitamme erostasi edelliseen liittoosi ja koko homma hoituu kätevästi yhdellä kertaa. Valtuutus on helppo tehdä samalla kun täytät liittymislomakkeen.  Mainitse vain edellisen liiton ja työttömyyskassan nimi ja kerro päivämäärä, jolloin haluat jäsenyytesi päättyvän.

Voit tietysti hoitaa eron edelliseen liittoon myös itse. Jos et valtuuta meitä kertomaan erosta, muista siis ilmoittaa asiasta edelliseen liittoosi tai työttömyyskassaasi. Silloin kannattaa huomata, että edellisestä liitosta kannattaa siirtyä uuteen kuukauden sisällä, jotta ansiosidonnaisen työttömyysturvan edellytykset eli työttömyyskassaan kertyneet vakuutus ja työssäoloehto eivät katkea.

Erositko YTK:sta kesken vuoden? Silloin haet loppuvuoden jäsenmaksuhyvityksen suoraan heiltä.

Siirryitkö Prohon kesken vuoden muusta vuosijäsenmaksua perivästä kassasta ja kassa ei ole hyvittänyt vuosijäsenmaksua? Ota yhteyttä jäsenpalveluumme ja hyvitämme loppuvuoden kassamaksun sinulle.

Saat hyvityksen liittymistä seuraavan kuukauden alusta vuoden loppuun saakka.

Helpoin tapa maksaa jäsenmaksu on sopia työnantajasi kanssa, että jäsenmaksu maksetaan suoraan palkastasi.

Täytä viereisen linkin kautta perintäsopimus ja toimita se palkkahallintoosi.  Allekirjoitusten jälkeen toimita lomake liiton jäsenpalveluihin ja lähetämme palkkahallinnollesi tarvittavat tiedot jäsenmaksun perintää varten.

Jos maksat jäsenmaksun itse, tarvitset sen maksamiseksi viitteet. Voit tilata ne viereisen linkin kautta.

Voit myös maksaa jäsenmaksut suoraan Proplussassa verkkopankkisi kautta tai Pron mobiilisovelluksesta (lataa sovellus Android-puhelimeen tai iPhoneen.)

Jäsenmaksulaskurilla lasket helposti jäsenmaksusi ja saat tarvittavat viite- ja maksutiedot hetkessä. Laskuriin pääset kirjautumalla Proplus.fi > Jäsentietoni >Jäsenmaksu- ja viitenumerolaskuri. Palveluun kirjaudut jäsennumerollasi.

Voit liittyä meihin, jos käyt tällä hetkellä töissä ja saat palkkaa. Voit liittyä meihin myös äitiys- tai perhevapaalla, mutta muista silloin täyttää oikea liittymislomake.

Oletko juuri nyt työtön tai lomautettu? Siinä tapauksessa kannattaa liittyä heti, kun saat uuden työn tai palaat lomautukselta töihin.

Työskenteletkö työterveyshuollossa tai laboratoriossa?
Terveysalan toimihenkilön kaksoisjäsenyys

Jotta saisit mahdollisimman hyvän edunvalvonnan, olemme sopineet Tehyn ja Farmasialiiton kanssa mahdollisuudesta kaksoisjäsenyyteen.

Saat kummankin liiton jäsenedut ja palvelut täysimääräisinä.

Me Prossa neuvottelemme teollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimukset, ja tämän vuoksi olemme sopineet Tehyn kanssa mahdollisuudesta kaksoisjäsenyyteen.

Terveysalan toimihenkilönä olet oikeutettuja kaksoisjäsenyyteen, jos työskentelet teollisuudessa esimerkiksi työterveyshuollossa tai laboratoriossa ja sinuun sovelletaan Pron työehtosopimusta.

Kaksoisjäsenenä työttömyysturvasi hoitaa Terveydenhoitoalan työttömyyskassa. Työehtosopimuksesta, työsuhteita koskevista erimielisyyksistä ja mahdollisista muista asioista vastaa Pro.

Kaksoisjäsenenä olet Pron ja Tehyn täysivaltainen jäsen. Sinulle kuuluu kummankin liiton kaikki jäsenoikeudet, edut ja velvollisuudet.

Kaksoisjäsenenä

• Maksat 1,1 prosentin jäsenmaksun Tehyyn.
  • Saat työttömyysturvan Terveydenhoitoalan työttömyyskassasta (Tehy).
  • Työehtosopimustasi ja etujasi työpaikalla valvoo Ammattiliitto Pron/prolainen luottamusmies.
  • Saat kummankin liiton jäsenedut ja palvelut täysimääräisinä.
  • Käytössäsi on Pron matkustajavakuutus ja vapaa-ajan tapaturmavakuutus.

Minustako kaksoisjäsen?

Tehyn jäsenenä toimita liittymislomake myös Prohon. Lomakkeen voi täyttää myös netissä. Kohtaan ”edellinen ammattiliitto” merkitään ”Tehy/kaksoisjäsenyys”.

Jos et ole vielä järjestäytynyt kumpaankaan liittoon, toimita molempiin liittoihin liittymislomake maininnalla "Tehy/kaksoisjäsen".

More information
  • Vuonna 2020 maksat 1,25 prosentin jäsenmaksun (enimmillään 49 euroa / kk) Prohon.
  • Saat työttömyysturvan Työttömyyskassa Prosta.
  • Työehtosopimustasi ja etujasi työpaikalla valvoo Ammattiliitto Pro sekä prolainen luottamusmies.
  • Saat kummankin liiton jäsenedut ja palvelut täysimääräisinä.
  • Käytössäsi on myös Pron matkustajavakuutus ja vapaa-ajan tapaturmavakuutus.

Minustako kaksoisjäsen?

Jos haluat liittyä myös Farmasialiiton jäseneksi, toimita liittymislomake Farmasialiittoon ja ilmoita liittymisestä Pron jäsenpalveluun.

Haluatko liittyä Prohon Farmasialiiton jäsenenä? Toimita liittymislomake Prohon. Lomakkeen voit täyttää netissä. Kohtaan ”edellinen ammattiliitto” merkitse "Farmasialiitto/kaksoisjäsenyys".

Huom. Kaksoisjäsenenä maksat jäsenmaksun vain Prohon.

More information
Title
Haluatko mieluummin liittyä puhelimitse?

Jos haluat vielä kysyä ja keskustella jäsenyydestä, jätä yhteystietosi, niin soitamme sinulle kahden arkipäivän kuluessa. Puhelun aikana asiantuntijamme vastaa kysymyksiisi ja  hoitaa kanssasi liittymisen kerralla kuntoon. Huomioithan, että pelkän yhteydenottopyynnön perusteella et vielä liity Pron jäseneksi. Lomakkeen lähettämällä hyväksyt tietosuojaselosteemme.

Mietitkö vielä, miten edetä?

Jäsenenä käytössäsi ovat kaikki asiantuntijamme.

Ota meihin yhteyttä, autamme mielellämme!

Liity jäseneksemme jo tänään!

Saat kaikki edut ja palvelut käyttöösi.

Jäsenyys sisältää ansiosidonnaisen työttömyysturvan.