Hoppa till huvudinnehållet

Utvecklas och avancera i arbetslivet

Ihmiset videopuhelussa

Utvecklas och avancera i arbetslivet

Som medlem får du konkreta råd av en personlig karriärcoach. Med hjälp av coachningen har du framgång i karriären, kan föra fram din kompetens och är förberedd även på oväntade förändringar. Då du identifierar ditt kunnande, övertygar du också lättare andra.

Undrar du i vilket företag arbetshälsan skulle vara bra eller vad du kan begära för lön? Bekanta dig med våra undersökningar och räknare och ta kontakt med en expert på din Pro-bransch för att diskutera temat, med stöd i strikt forskningsresultat. Funderar du på ny arbetsplats? Du kan också använda dig av Arbetsplatsradaren, som hjälper dig att hitta dina möjligheter i djungeln av arbetsplatser och uppgiftsbenämningar.
Personlig sparrning av karriärcoach

Vi erbjuder dig en personlig karriärcoach, som ger dig konkreta råd konfidentiellt i olika skeden av arbetslivet. Ni kan diskutera till exempel om förbättring av din kompetens och om sammanjämkning av arbete och övrigt liv. Du kan få sparrning inför utvecklingssamtal eller så kan ni tillsammans förbättra din CV.  Om du söker efter nytt jobb, får du råd hur du lyser i jobbsökningen och var du hittar arbetsplatser. Coachningen sker per telefon eller på webben.

Stöd för arbetsmotivation och karriärplanering
Förberedelse för samarbetsförhandlingar: Redo för jobbsökning med jobbsökningsstrategi!
LinkedIn och pitchen i skick, så här hittar du dolda arbetsplatser
37-vuotias Johanna sai apua uravalmentajalta
Coachningen var toppenservice!
37-åriga Johanna ville fundera med en coach om att söka en arbetsplats som lockade och om hur hon kunde föra fram sina bästa sidor. Coachen sporrade Johanna och gav goda råd, rentav svar på frågor som hon inte själv ens kunde ställa. Säker på sin kompetens sökte Johanna det nya jobbet och avancerade i karriären.

Klicka i gång din egen Arbetsplatsradar

Som medlem är Arbetaplatsradaren en gratis tjänst för dig. Den hjälper dig att hitta dina möjligheter i djungeln av arbetsplatser och uppgiftsbenämningar. Det lönar sig att ta den i bruk om du är utan arbetsplats eller funderar på nästa steg i din karriär. Utgående från de kriterier du valt får du regelbundet lämpliga arbetsplatsförslag till din e-post.

Puhelin ja jäsenkortti
Medlemsnummer
Ta fram ditt medlemsnummer, det framgår av ditt medlemskort av plast eller det elektroniska medlemskortet.
Proplus-ikoni
Proplus
Logga in till Proplus med ditt personliga medlemsnummer.
Tutka käynnissä
Aktivera radaren
Klicka på radarens ikon i Proplus och bestäm dina egna sökkriterier.
Vihreitä kristalleja, timantteja, murska
Hård data som stöd för dina beslut och förhandlingar
Vihreitä kristalleja, timantteja, murska

Funderar du till exempel på om du kan be om löneförhöjning eller hur du ska motivera det? Vad förtjänar andra i likadana uppgifter? Med hjälp av våra elektroniska löneräknare utreder du vad det lönar sig för dig att be i lön i olika branscher eller på olika håll i Finland. Eller undrari vilka företag arbetshälsan är bra och man skulle trivas i arbetet? Också det framgår av våra undersökningar.

Du kan kanske vara intresserad av de här

Kuvituskuva työnhakuun
Publicerad 17.04.2024
Du har blivit uppsagd och söker nytt jobb. Får rekryteraren ringa till den tidigare arbetsgivaren? Vad får din tidigare arbetsgivare berätta om dig till en ny arbetsgivare?
Kuvituskuva sairaana työskentely
Publicerad 27.03.2024
Allt fler finländare arbetar när de är sjuka, berättar Arbetshälsoinstitutets uppföljningsundersökning Hur mår Finland?. Forskningsprofessor Jari Hakanen belyser orsaker och följder.
Kuvituskuva tunnetaakka-aiheeseen
Publicerad 21.03.2024
Är det emotionell belastning som står bakom unga arbetstagares problem med arbetsförmågan? Hur är emotionell belastning och unga kvinnors frånvaro från jobbet av mentala orsaker kopplade till varandra?
Pro är fackförbundet, vars medlemmar avancerar i karriären
Anslut dig till oss!

Du kan bli medlem oberoende av din utbildning, titel eller form av anställningsförhållande.

I medlemsavgiften ingår också inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd.

Hydrogeelipalloja
Bläddra igenom alla medlemsförmåner

Som medlem i Pro får du hjälp av våra sakkunniga på arbetsplatsen, i förhandlingar och i rätten. Du får också hjälp med juridiska frågor i anslutning till privatlivet eller grundandet av företag. Vi hjälper dig vidare i karriären. Du har till ditt förfogande täckande försäkringar och stöd under arbetslöshetstid att använda då du behöver dem.

Risteilyaluksen kansi, Silja, Eckerö  tai Viking Line
Kryssningar till medlemsförmånspris

Boka en kryssning och semestra på vågorna till medlemspris! Pro-medlemmarnas kryssningsförmåner rentav 50 % av dagens pris beroende på säsong, rederi och rutt!

Du får TallinkSiljas stamkundsprogram utan avgift direkt till Silver-nivån!  Kolla de aktuella rabattuppgifterna och rederiernas bokningsanvisningar i Pros mobilapplikation eller nedan.

Iloinen matkailija hotellihuoneessa
Kanske du är intresserad av rabatter för fritiden

Boka en semester till medlemsförmånspris! Rabatterna är i kraft för inkvartering såväl i hotell som semesterlägenhet. Det finns destinationer i Finland, Sverige och Spanien. Är en upptäcksfärd till ett helt nytt ställe något för dig eller litar du på en gammal bekant favorit?