Hyppää pääsisältöön

Opiskelijaliitto Pro

Nainen opiskelee

Opiskelijaliitto Pro

Me tunnemme opiskelijat ja koulutuksen. Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Olemme valintasi, kun haluat laajan valikoiman jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.

Olemme Ammattiliitto Pron opiskelijayhdistys ja valvomme opiskelijoiden etuja koko maassa. Jäsenemme ovat tulevia asiantuntijoita ja esimiehiä talouden, hallinnon, viestinnän, tekniikan, median ja liikenteen aloilta.

Mitä teemme?

Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Parannamme opiskelijoiden asemaa sekä opinnoissa että työelämässä. Tärkeä tavoitteemme on saada harjoittelijoiden palkkauksesta kirjaus työehtosopimuksiin.

Jäsenemme?

Jäsenemme ovat talouden, hallinnon, viestinnän, tekniikan, median ja liikenteen alojen opiskelijoita, joiden jäsenyyteen kuuluu laaja valikoima jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.

Valmistuttuaan he toimivat vaativissa asiantuntija-, suunnittelu-, esimies- ja muissa toimihenkilötehtävissä yksityisellä ja julkisella sektorilla.

Ammattikorkeakoulusta valmistuvia jäseniämme ovat esimerkiksi insinöörit, rakennusmestarit, tradenomit ja laboratorioanalyytikot. Yliopistosta valmistuvia Pron jäseniä voivat olla kauppatieteilijät, diplomi-insinöörit ja luonnontieteilijät. Merkonomit, datanomit, laborantit, media-assistentit sekä muut toisen asteen oppilaitoksista valmistuvat toimihenkilöt ja esimiehet ovat myös jäseniämme.

Opiskelijaliitto Pron yhteystiedot

Opiskelijaliitto Pron (Pro-opiskelijat ry) toiminnasta vastaa vuosittain valittava hallitus. Ylintä päätäntä valtaa yhdistyksessä vuosittain yleiskokous, johon kaikki Opiskelijaliitto Pron jäsenet voivat osallistua.

Puheenjohtaja:
Santeri Salonen
santeri.salonen@pro-opiskelijat.fi

Yhteiset yhteystiedot:

Y-tunnus: 2813130-1

Postiosoite:
Työpajankatu 13 A, PL 183 , 00581 Helsinki

Käyntiosoite:
Asemamiehenkatu 4, 00520 Helsinki

Somessa

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

kuvituskuva mutsi koulutus
ProStoori
Julkaistu 26.01.2024
Mutsi-verkkokoulutus auttaa työelämän muutoksissa ja lisää työhyvinvointia. Kun henkilöt osaavat johtaa muutosta, työntekijät jaksavat paremmin muutosten keskellä.
Petri Palmun blogi
Blogit
Julkaistu 17.01.2024
Pron suuri arvojen, ihanteiden ja asenteiden tutkimus toistettiin syksyllä 2023. Tutkimus on tehty joka neljäs vuosi vuodesta 2011 lähtien. Tällä kertaa laajaan arvokyselyyn vastasi 4 300 Pron jäsentä. Näin he vastasivat.
Pro ei kannata aikuiskoulutustuen lakkauttamista
Blogit
Julkaistu 10.01.2024
Aikuiskoulutustuen lakkauttaminen ei pelasta julkista taloutta, sillä tuen rahoittavat valtion sijaan työnantajat ja työntekijät. Lakkauttamisen sijaan tukea pitäisi uudistaa sen tavoitteita ja ehtoja kehittämällä, jotta työntekijöiden mahdollisuus osaamisen kehittämiseen ja jatkuvaan oppimiseen olisi turvattu jatkossakin tulotasosta riippumatta.