Hyppää pääsisältöön

Neuvot lakiasioissa

Mies ja nainen juristin tai lakimiehen puheilla

Neuvot lakiasioissa

Yksi liiton tärkeimpiä tehtäviä on valvoa jäsenten oikeuksia ja pitää heidän puoliaan. ​​​​​​​Asiantuntijamme ja lakimiehemme varmistavat, että työehtosi ovat reilut ja sopimusten mukaiset. He neuvovat ja neuvottelevat, sopivat kiistat ja puolustavat sinua viime kädessä oikeudessa. Pron oikeusapu on sinulle jäsenenä taloudellisesti riskitön.

Pron jäsenenä saat työelämän oikeudellisen turvan lisäksi maksutonta puhelinneuvontaa myös yksityiselämään tai yksinyrittämiseen liittyvissä oikeudellisissa kysymyksissä.

Asiantuntijamme ja lakimiehemme varmistavat, että työehtosi ovat reilut

He neuvovat ja neuvottelevat työpaikan ristiriidoista työnantajan kanssa, tekevät sopimukset työnantajaliittojen kanssa ja puolustavat viime kädessä sinua jopa oikeudessa. Työsuhderiita-asian oikeudenkäyntikulut voivat nousta kymmeniin tuhansiin euroihin. Liittojen palvelujen merkittävin ero on oikeudenkäyntiä vaativien riitojen hoitamisessa. Pron oikeusapu on sinulle jäsenenä taloudellisesti riskitön.

Mies ja nainen riitelevät, avioero
Yksityiselämän oikeusneuvonta
Mies ja nainen riitelevät, avioero

Perintöön, asuntokauppaan tai yksinyrittämiseen liittyviä kysymyksiä?

Pron jäsenenä saat maksutonta neuvontaa myös yksityiselämän oikeudellisissa kysymyksissä. Aiheet voivat liittyä esimerkiksi perunkirjoitukseen, puolisoiden omaisuuden jakoon tai lasten asioiden järjestämiseen erotilanteessa, ostetussa asunnossa havaittuihin virheisiin (kuten homevaurioihin) tai korvausvastuuasioihin asunto-osakeyhtiössä vaikkapa vesivahingon myötä.

Tuemme myös yrittämisessä

Asianajotoimiston asianajajat auttavat sinua myös esimerkiksi yrityksen perustamiseen, vakuutuksiin, sopimuksiin tai vahingoskorvausasioissa. Saat apua myös vaikkapa viranomaisten kanssa asiointiin tai ammatinharjoittajan verotukseen liittyvissä yleisissä asioissa.

Näin otat yhteyttä
Yksityiselämän ja yksinyrittäjyyden oikeudelliset kysymykset

Yksityiselämän oikeudellisen neuvonnan yleisiä aiheita ovat perintöveroasiat ja perintöverosuunnittelu, asuinhuoneiston vuokra-asiat, edunvalvonta-asiat vanhuksen sairastuttua tai testamentin ja avioehtosopimuksen tekemisen suunnittelu. Palvelu koskee myös samassa taloudessa asuvia perheenjäseniäsi.

Asianajotoimiston asianajajat auttavat sinua myös yksinyrittämiseen liittyvissä asioissa.

Työsuhteeseen, työtehtäviin tai luottamustehtäviin liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä suoraan Pron työelämäasiantuntijoihin.

Soita Eversheds-asianajotoimistoon 10–16 arkena, 010 6841 400
Kerro puhelun aluksi jäsennumerosi, jonka löydät jäsenkortistasi.
Neuvonta on ilmaista koko perheellesi, maksat vain normaalin puhelinmaksun.

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Autokauppa, autoliike, taustalla ihmisiä
Julkaistu 18.11.2020
Työnantaja rikkoi työehtosopimuksen palkanmaksua koskevaa määräystä ja tuomittiin maksamaan toimihenkilöiden lomarahat viivästyskorkoineen sekä oikeudenkäyntikulut.
Kipeä selkä, särky, ergonomia
Julkaistu 18.11.2020
Pitkä sairausloma ei ole peruste työsuhteen irtisanomiselle. Prolainen saa laittomasta irtisanomisesta korvauksen.
Laki ja oikeus
Julkaistu 18.11.2020
Työnantaja tuomittiin maksamaan irtisanotulle korvauksia kaikkiaan 129 000 euroa. Tuomioistuimen mukaan potkujen syy oli ammattiyhdistystoiminta.
Pro on ammattiliitto, joka turvaa jäsentensä selustan kaikissa tilanteissa
Liity meihin!

Voit liittyä meihin koulutuksestasi, tittelistäsi tai työsuhteesi laadusta riippumatta.

Jäsenmaksu sisältää myös ansiosidonnaisen työttömyysturvan.