Pro – elämäntyönä työelämä

Tarinamme alkoi teollistuvassa Suomessa palkansaajien solmiessa liittoja ajaakseen parempia työoloja. Vuosikymmeniä myöhemmin vuonna 2011 monesta syntyi yksi, kun näille juurille luotiin upouusi ja muita monimuotoisempi Ammattiliitto Pro. Mukana oli tuolloin asiantuntijoita jo lähes kaikilta yhteiskunnan aloilta aina ICT:stä teollisuuteen ja palveluammateista rahoitukseen, ja pian seurasivat myös viestinnän ja valtion väki.

Kuin Suomi pienoiskoossa

Prolaisia ei yhdistä ammatti tai koulutus, vaan evoluutio on nivonut yhteen joukon omien alojensa ammattilaisia. Ja mikä joukko se onkaan.

Ammattiliittoa enemmän Pro onkin ammattien liitto. Kuin Suomi pienoiskoossa.

Kun meitä on monta, kukaan ei jää yksin.

Kun meitä on monta, työelämä kantaa

Vaikuttamisen dynamiikat ovat kuin luonnonlakeja: harva pärjää paremmin yksin tulevaisuudessakaan. Pron tarina onkin tarina yhdessä tekemisestä. Se on tarina siitä, mitä saamme aikaan, kun luotamme joukkojen voimaan ja rakennamme ratkaisuja kaikille harvojen sijaan.

Sillä kun meitä on monta, työelämä kantaa.

Kun meitä on monta, kukaan ei jää työelämässä yksin.