Strategia ja arvot

Pro on työelämän joukkovoima ja yksi Suomen suurimmista ammattiliitoista. Tuemme jäsentemme toimeentuloa, osaamista ja hyvinvointia. Edistämme sosiaalisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävää tasa-arvoista ja yhdenvertaista yhteiskuntaa. Olemme monialainen ammattiliitto, joka tarjoaa yhteisön alasta, asemasta ja työtilanteesta riippumatta.
Arvomme
ihmisiä toimistossa

Kuuntelemme ja osallistamme aktiivisesti jäseniämme

Kuva: Shutterstock

Rakennamme avoimesti ja vastuullisesti reilua työelämää

Nainen ja mies kättelevät.

Olemme luotettava ja ammattitaitoinen uudistaja

Visio

Pron jäsenenä sinulla menee paremmin!

Strategiset päämäärämme

Jäsenemme kokevat työelämän oikeudenmukaiseksi ja ovat tyytyväisiä asemaansa työmarkkinoilla

Vahvistamme edunvalvontaamme kasvattamalla jäsenmääräämme

Jäsenemme kokevat laadukkaat palvelumme omakseen

Olemme aktiivinen yhteiskunnallinen toimija, joka ennakoi ja kehittää muuttuvaa työelämää sekä kotimaassa että kansainvälisesti

Monipuoliset verkostomme luovat yhteisöllisyyttä ja tarjoavat jäsenille mahdollisuuden vaikuttaa työelämän kysymyksiin

Toimintakykymme vastaa jäsentemme muuttuviin tarpeisiin

Rullaava strategia - tarkastelemme strategiamme valintoja säännöllisesti

Muutosvoiman arviointi
Pron strategiaa ja sen painopistealueita arvioidaan vuosittain, aina alkuvuodesta, yhden valitun muutosvoiman kautta.
Osallistava keskustelu
Arviointi tehdään helmi-maaliskuussa järjestettävien, hallinnolle ja henkilökunnalle suunnattujen keskustelujen avulla.
Strategian päivittäminen
Jos päivitystarpeita havaitaan, johto ja hallitus valmistelevat päivityksen ja edustajisto päättää siitä kevätkokouksessaan.