Liity Pron opiskelijajäseneksi

Prohon kannattaa liittyä jo opiskeluaikana: opiskelijajäsenyys on maksuton ja saat samat rahanarvoiset edut kuin muutkin jäsenet. Kun siirryt työelämään, olet valmiiksi ammattiliittosi tuoman turvan piirissä.
Ole askeleen edellä - tutustu jo opiskellessa tulevan alasi pelisääntöihin.
Kuvassa on iloisia opiskelijoita.

Kaikki Pron jäsenedut maksutta

Liittoon kuuluminen jo opiskeluaikana on fiksua! Prossa on tuhansia opiskelijajäseniä, jotka valmistumisensa jälkeen ovat jo keskivertoa tietoisempia valitsemansa alan työelämän pelisäännöistä.

Liity Prohon ja saat meiltä jo opiskeluaikana tukea matkallasi kohti unelmiesi työpaikkaa. Voit tutustua alasi työehtosopimuksiin, saada uravalmennusta ja kysyä meiltä työelämässä askarruttavat kysymykset.  Prohon voivat liittyä kaikki tutkinto-opiskelijat koulutusalasta riippumatta. Tunnemme lukuisten eri alojen työ- ja virkaehdot.

Pron jäseneksi ovat tervetulleita myös yksinyrittäjät tai sellaiseksi aikovat opiskelijat. Saat meiltä asiantuntevaa, henkilökohtaista apua myös yrityksen perustamiseen ja pyörittämiseen liittyvissä asioissa.

Kun liityt Pron jäseneksi, liityt samalla Pron opiskelijayhdistykseen.  Sinun täytyy olla vähintään 16-vuotias voidaksesi liittyä.

Opiskelijan jäsenedut, kun keskityt opiskeluun

Opiskelijan lakiapu

Pron jäsenenä työelämäsi turvaa jo opiskeluaikoina maksuton ja riskitön oikeusapu tarvittaessa.

Jos selvitettäväksesi tulee vaikkapa naapuririita, perinnönjako tai kosteusvaurion maksaja, kauttamme kysyt näistäkin asianajotoimiston lakimieheltä maksutta.

Opiskelijan urapalvelut

Jäsenenä saat konkreettisia neuvoja henkilökohtaiselta uravalmentajalta. Valmennuksen avulla menestyt urallasi, osaat tuoda osaamisesi esiin ja olet varautunut myös yllättäviin muutoksiin. Kun tunnistat osaamisesi, vakuutat muutkin siitä helpommin tulevalla urallasi.

Asiantuntijamme opiskelijan tukena

Kun siirryt työelämään, työpaikkasi luottamushenkilöiden lisäksi käytössäsi ovat Pron asiantuntijat ja lakimiehet. He neuvovat sinua kaikessa työsopimuksen solmimisesta lähtien ja neuvottelevat alasi työehtosopimukset.

Vapaa-ajan vakuutukset opiskelijalle

Kun liityt Prohon, saat ilmaisen matkustaja- ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen. Opiskelijoilla vakuutus on voimassa opinto-ohjelmaan kuuluvalla ulkomaan työharjoittelujaksolla jopa 90 vuorokautta matkan alkamisesta.

Opiskelijan hyvinvointipalvelut

Hyvinvoinnin ja motivaation ylläpitäminen voi opintojen aikana olla haasteellista. Voit hyödyntää henkilökohtaista hyvinvointivalmennusta keskustellen tilanteestasi erikoistuneen asiantuntijan kanssa. Lisäksi käytössäsi ovat työpajat ja ryhmävalmennukset monista mielenkiintoisista hyvinvoinnin aiheista.

Käytössäsi lukuisia Pron jäsenetuja

Opiskelijajäsenenä saat lisäksi alennusta muun muassa lomakohteista, risteilyiltä ja muista vaihtuvista vapaa-ajan eduista. Lisäksi pääset osallistumaan mielenkiintoisiin livekoulutuksiin ja webinaareihimme ilmaiseksi.

Työttömyyskassa ja työttömyysturva opiskelijalle

Opiskelijana voit kerryttää ansiosidonnaisen työttömyysturvan työssäoloehtoa jo ennen valmistumistasi palkallisessa työharjoittelussa, kesätöissä tai opintojen rinnalla tehtävässä työssä. Sinun pitää olla 18-vuotias kerryttääksesi työssäoloehtoa.

Käytännössä maksat Pron jäsenmaksua vain, jos työskentelet opintojen ohessa tai olet palkallisessa harjoittelussa. Kassan jäsenmaksu on kokonaan verovähennyskelpoinen.

Voit liittyä työttömyyskassaan täyttämällä työsuhdetietosi tästä

Työttömyyskassan jäseneksi pääsevät työttömyysturvalain ja työttömyyskassalain huomioon ottaen ansiotyössä opiskelevat henkilöt. Lue lisää Työttömyyskassa Pron nettisivuilta.

7,5 €
Vuonna 2024 maksat 7,5 € / kk niiltä kuukausilta, kun olet töissä tai palkallisessa harjoittelussa