Hoppa till huvudinnehållet

Förhandlingsresultat har uppnåtts i ekonomiförvaltningsbranschen

Kuva: Shutterstock
Fackförbundet Pro och Tjänstemannaförbundet ERTO samt arbetsgivarnas företrädare PALTA uppnådde idag onsdag 8.2.2023 förhandlingsresultat om nytt kollektivavtal för tjänstemännen i ekonomiförvaltningsbranschen.

Förhandlingsresultat har uppnåtts i ekonomiförvaltningsbranschen

Publicerad 08.02.2023 kl. 20:12
Nyheter

Vi informerar närmare om avtalets innehåll då alla parters förvaltningar godkänt det. Parterna meddelar om sina beslut på torsdag 9.2.2023.

Om förbundens förvaltningar godkänner förhandlingsresultatet, avblåses strejkhotet i ekonomiförvaltningsbranschen och förbudet att intjäna flexsaldo upphör omedelbart.