Hoppa till huvudinnehållet

Arbets- och tjänstekollektivavtal för staten, universiteten och företag i den offentliga sektorn

Jyväskylän yliopisto

Arbets- och tjänstekollektivavtal för staten, universiteten samt Alko, Certia, Destia, Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut, Nationalgalleriet, Millog Oy, rådgivningsbranschen, Paltas specialbranscher, seminologibranschen, TAY-Palvelut och privata socialservicebranschen.

Universitet och företag inom den offentliga sektorn

Fackförbundet Pro förhandlar fram avtal med Finlands näringsliv EK:s medlemsförbund. De viktigaste av dessa är Arbetsgivarna för servicesektorerna PALTA, Bildningsarbetsgivarna och Sosiaalialan Työnantajat. Pro-medlemmarna arbetar bland annat vid universitet, på Alko, Finavia, A-Katsastus, Destia, Inspecta, Raskone, Forststyrelsen, lantbrukscentralerna, FABA andelslag och Senatfastigheter.