Hoppa till huvudinnehållet

Försäkringar

I medlemskapet ingår resenärförsäkring och olycksfallsförsäkring för fritiden, vilka är i kraft överallt i världen. Resenärförsäkringen täcker också dina under 20-åriga barn och barnbarn som reser med. Du får betydande rabatt på andra försäkringar.
Le, du är försäkrad!
Resenär- och olycksfallsförsäkring för fritiden var du än är

Som Pro-medlem får du automatiskt och gratis resenär- och olycksfallsförsäkring för fritiden, vilka är i kraft överallt i världen. Resenärförsäkringen täcker också dina under 20-åriga barn och barnbarn som reser med. För studerande har resenärförsäkringens giltighetstid förlängts med tanke på arbetspraktik utomlands.

I kraft överallt i världen
Täcker dina medresande under 20-åriga barn och barnbarn
Förlängd giltighetstid för studerande med tanke på utlandspraktik
Sateenvarjon alla kaksi lasta, mies taustalla.
Också i övrigt försäkrad
Sateenvarjon alla kaksi lasta, mies taustalla.

Utöver resenärförsäkring och olycksfallsförsäkring för fritiden får du betydande rabatter på andra viktiga försäkringar.

Pro har försäkrat sina medlemmar också med ansvarsförsäkring i yrket samt med organisationsförsäkring för dem i organisationsuppgift. Till medlemsförsäkringen hör en tilläggsförsäkring för dem som är aktiva i förbundet.

Eget liv guld värt?
Finlands förmånligaste livförsäkring

Som medlem i Pro får du och din make eller maka Finlands förmånligaste* livförsäkring med 53 % fortlöpande rabatt. Livförsäkringen ger din familj trygghet från ekonomibekymmer om det värsta skulle hända dig.

Pro-medlemmar som redan utnyttjat förmånen sparade årligen i genomsnitt 292 €
Räkna lätt ut priset på din livförsäkring med räknaren nedan eller på adressen www.henkivakuutuskuntoon.fi.

*Prisjämförelse Innolink 11/2020.

Förmånlig olycksfallsförsäkring för vuxna och barn

Som Pro-medlem får du och din make eller maka en täckande olycksfallsförsäkring rentav 65 % förmånligare. Primus-olycksfallsförsäkringen är ett flexibelt och förmånligt alternativ då du vill ha en försäkring som passar din livssituation.

Bekanta dig med olycksfallsförsäkring som är lämplig för dig. (på finska)

Som Pro-medlem får du för ditt barn en förmånlig Primus-olycksfallsförsäkring utan självrisk. Den är i kraft alltid och överallt, också i tävlingsidrott. Försäkringen kostar ungefär 3 € i månaden.

Som tilläggsförmån 2 000 euros Selviytymisturva

Du får som tilläggsförmån till alla Primus-försäkringar ett gratis 2 000 euros överlevnadsskydd, Selviytymisturva. Överlevnadsskyddet betalas vid dödsfall till dödsboet.

Vår samarbetspartner Ömsesidiga försäkringsbolaget Kaleva fungerar som det bolag som beviljar Primus-försäkringar och If Vahinkovakuutus Oyj, filialen i Finland, svarar för kund- och ersättningstjänsten.

Pro är fackförbundet, vars medlemmar är försäkrade
Anslut dig till oss!

Du kan bli medlem oberoende av din utbildning, titel eller form av anställningsförhållande.

I medlemsavgiften ingår också inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd.

Hydrogeelipalloja
Bläddra igenom alla medlemsförmåner

Som medlem i Pro får du hjälp av våra sakkunniga på arbetsplatsen, i förhandlingar och i rätten. Du får också hjälp med juridiska frågor i anslutning till privatlivet eller grundandet av företag. Vi hjälper dig vidare i karriären. Du har till ditt förfogande täckande försäkringar och stöd under arbetslöshetstid, då du behöver dem.

Turvallisuus, kiipeäminen, työttömyysturva
Vi hjälper om du är arbetslös

Vem som helst kan emellan bli arbetslös. Som Pro-medlem hör du till Arbetslöshetskassan Pro och får inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd då villkoren för det uppfylls. Arbetslöshetskassan Pros behandlingstider hör bevisligen till de snabbaste i Finland. Du är alltså tryggad om du blir arbetslös.

Mies ja nainen juristin tai lakimiehen puheilla
Du är kanske intresserad av råd i juridiska ärenden

Du och din familj får gratis telefonrådgivning i privatlivets eller egenföretagandets juridiska spörsmål. Ärendena på arbetsplatsen tas förstås också om hand, våra sakkunniga och jurister säkerställer att dina anställningsvillkor är rejäla och i enlighet med avtalen.