Hoppa till huvudinnehållet

Nyheter, utlåtanden, webbinarier och annat aktuellt

Under Aktuellt hittar du alla våra evenemang, utbildningar, webbinarier, bloggar, nyheter, ProTV samt ProStoori-innehållen. Vissa, såsom bloggar, finns bara på finska medan andra finns på finska och delvis på svenska. Sök direkt utgående från det innehåll du önskar.

Senaste aktuellt

Kanske de här kan vara av intresse för dig

Aikuinen nainen, puhelin, kesä
Publicerad 18.06.2021
Pro betjänar i sommar med begränsade öppettider.
Kuvassa näkyy iso kysymysmerkki
Publicerad 07.06.2021
Vi utvecklar medlemmarnas och de aktivas nätverkstjänst Proplus. Vi behöver din hjälp för det här arbetet. Svara på enkäten och påverka tjänstens utveckling.
liikunta pitää aivosi  kunnossa
ProStoori
Publicerad 27.05.2021
Distansarbete belastar hjärnan – speciellt om man sitter i möten dagarna i ända. Arbetshälsopsykolog Mona Moisala tipsar om hur man kan bygga upp sina arbetsdagar på ett mer hållbart sätt.
Kvinna ser på klockan
Publicerad 17.05.2021
Löntagarcentralorganisationerna FFC, Akava och STTK uppmanar människor att ta coronavaccin genast när det är möjligt. Organisationerna förutsätter att arbetstagarna kan ta vaccinet under arbetstid utan inkomstbortfall.
Jorma Malinen mielenilmaisussa aktiivimallia vastaan.
Publicerad 26.03.2021
– Fackförbundet Pros krav den kommande förhandlingsomgången är ett nationellt kollektivavtal såväl för teknologiindustrin som för planerings- och konsultbranschen. Vi påminner om att arbetsfred kan uppnås endast via kollektivavtal, säger Pros ordförande Jorma Malinen.
rådgivning för ungt par
ProStoori
Publicerad 16.03.2021
Det lönar sig att se över sina försäkringar med jämna mellanrum. På det sättet kan man försäkra sig om att man har rätt försäkringar med tillräckligt bra skydd ifall något händer. Man ska inte heller dra sig för att kontakta försäkringsbolaget, personalen finns till för kunderna intygar försäkringsrådgivare Mia Holmberg.

Nyheternas RSS (fi) och ProStoorinas RSS (fi).

Kanske de här kan vara av intresse för dig

Evenemang
30.03 - 30.03.2021 | webinaari
Har du frågor om utbildningarna?

Om du vill fråga något om våra utbildningar kan du vända dig till vår utbildningstjänst koulutus@proliitto.fi.

Funderar du ännu hur du ska gå vidare?

Som medlem har du alla våra sakkunniga till ditt förfogande.

Kontakta oss, vi hjälper gärna!

Bli vår medlem redan i dag!

Du får alla förmåner och tjänster till ditt förfogande.

I medlemskapet ingår inkomstrelaterat arbetslöshetsskydd.