Hoppa till huvudinnehållet

Utbildningar för arbetslivet

Lär dig nytt i Pros medlemsutbildning. Vårt eget utbud av medlemsutbildning varierar årligen – du kan varje år fördjupa dig i aktuella arbetslivsfärdigheter, även teman om välbefinnande finns alltid med. Utnyttja möjligheterna att förbättra ledning av ditt eget arbete, dina chefsfärdigheter eller satsa på återhämtning. Bekanta dig med vårt mångsidiga utbildningsutbud och anmäl dig med. Utbildningarna är i huvudsak på finska och de är avgiftsfria för våra medlemmar.
Joukko iloitsevia henkilöitä

Stärk din kompetens och må bättre

Med hjälp av utbildningen håller du dig uppdaterad om aktuella arbetslivstrender och stärker ditt eget kunnande på arbetsmarknaden. Konkret lärdom hjälper också att orka bättre i vardagen.

Utbildningarna genomförs främst som webbinarier och på webbaserade plattformar, vilket gör det möjligt för dig att delta flexibelt, fast från hemsoffan.

Medlemsutbildningar

I Pros medlemsutbildning lär du dig, kommer till insikt och kan utveckla dig själv.  Vårt mångsidiga kursutbud varierar från år till år. Kom med och skaffa dig ny energi för ditt arbetsliv och din vardag. Plocka de teman som passar just dig och håll dig uppdaterad om aktuella arbetslivstrender eller ta hand om ditt välbefinnande.

Pro Noste erbjuder Pros medlemmar tips och lösningar för arbete, karriär, jobbsökning och välbefinnande. Via Pro Noste-karriärportalen kan du få tillgång till en personlig karriärcoach som ger dig råd i olika skeden av arbetskarriären. Du kan fråga efter svenskspråkig coach. Där hittar du också ett omfattande videobibliotek (på finska) och mycket annat nyttigt som stöd för att utvecklas i din egen karriär. Via Pro Noste kan du delta i många intressanta webbinarier eller efteråt se inspelningar av dem.

Vår fackliga examen koncentrerar sig på förändringar i arbetslivet, fackförbundens roll, spelreglerna i kollektiv-, arbetskollektiv- och tjänstekollektivavtal, intressebevakning, välbefinnande, social delaktighet och föreningsverksamhet. Vi jobbar i grupp och gör ett gemensamt slutarbete med gruppen. AY-tutkinto erbjuder också aktuell kunskap om trender i arbetslivet, verksamhetssätt och gruppdynamik. Du får en möjlighet att bekanta dig med andra Pro-medlemmar.

Efter AY-tutkinto, kan du avlägga AY-Jatkotutkinto, de hålls vardera vartannat år.

Du kan studera med stöd av Pro vid öppna universitetet via Helsingin aikuisopisto/ Aktiivi-instituutti. Studierna passar alla oberoende av ålder och grundutbildning. Det finns ett begränsat antal platser.

Studierna lämpar sig för att upprätthålla yrkeskompetens, för att börja ny karriär, för intresserade av olika vetenskaper samt för dem som söker glädje av att lära sig och få nya idéer. Studierna har planerats så att de är möjligt att avlägga dem vid sidan av arbetet som flerforms- eller webbstudier.

Mutsi tarkoitettu erityisesti tueksi muutosten suunnittelijoille:

Behöver du hjälp med förändringsledarskap?

Pros belönade Mutsi-webbutbildning stöder genomförandet av förändringar på arbetsplatserna. Den är avsedd som stöd för dem som planerar förändringar: ledningen och chefer. I Mutsi finns element som du kan dela till hela ditt team oberoende av arbetsbilder och så inspirera och sporra deltagande i förändringen. Ni kan också i teamet bedöma den egna förändringsberedskapen.

Vi vill erbjuda Mutsi till alla finländska arbetsplatser. Och vad som är bäst: Mutsi-webbutbildningen är gratis.