Hyppää pääsisältöön

Uutiset, lausunnot, webinaarit ja muut ajankohtaiset

Ajankohtaisista löydät kaikki tapahtumamme, koulutuksemme, webinaarimme, blogipostauksemme, uutiset, ProTV:n sekä ProStoorien sisällöt. Hae suoraan haluamasi sisällön perusteella.

Uusimmat ajankohtaiset

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Kuvassa Pron sopimusalavastaava Taru Reinikainen
Blogit
Julkaistu 27.06.2022
Uskalletaanko sinun työpaikallasi avoimesti kertoa erilaisuudesta? ”Puolisoni on nainen.” ”Minulla on liikuntavamma.” ”Olen biseksuaali.” ”Olen uskonnoltani islaminuskoinen.” Jos kerrotaan, onko vastaanotto kuulijoilta hyväksyvä?
Suomalainen metsä, ilmakuva. Puut.
Julkaistu 27.06.2022
Pro teki kesäkuussa UPM:llä työskenteleville jäsenilleen kyselyn työsuhteen ehtojen kehittymisestä sopimuksettomana aikana. Kyselyyn vastasi joka kolmas UPM:llä työskentelevä Pron jäsen. Tulokset ovat hälyttäviä – työehtosopimuksen puuttuminen on johtanut ansionmenetyksiin ja jopa 71 prosenttia on harkinnut alan vaihtoa.
Puhelinpalvelun linjat ovat ruuhkautuneet.
Julkaistu 23.06.2022
Pron jäsenpalvelun, työnantajaperinnän ja Työttömyyskassa Pron puhelinpalvelu päivystävät kesäaikaan kello 9-12. Työsuhde- ja virkaehtopäivystys auttaa maanantaista perjantaihin kello 9–14
Työehtosopimusneuvottelut
Julkaistu 22.06.2022
Yksityisen sosiaalipalvelualan neuvotteluissa syntyi neuvottelutulos. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto päättyy välittömästi.
Viestintäyksikkö suunnittelee tulevaa vuotta.
Julkaistu 21.06.2022
Rahoitusalan työnantaja- ja työntekijäliitot ovat tehneet jo monta vuotta yhteistyötä liittyen alan tulevaisuuden näkymiin sekä alan yritysten ja niiden henkilöstön hyvinvointiin. Yhteistyö käynnistyi Hyvinvoiva Finanssiala -hankkeella (HyFi-hanke), josta sovittiin vuoden 2013 työehtosopimusneuvotteluissa. Tätä seuranneilla työmarkkinakierroksilla alan työmarkkinaosapuolet sopivat, että alan hyvinvointia koskevaa vuoropuhelua jatketaan työryhmissä.
Seinäkello näyttää viittä.
Julkaistu 21.06.2022
Ammattiliitto Pro julistaa yksityiselle sosiaalipalvelualalle ylityö- ja vuoronvaihtokiellon, joka alkaa tiistaina 21.6.2022 klo 12 ja päättyy perjantaina 1.7.2022 klo 23.59. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto koskee yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksen piirissä työskenteleviä Pron jäseniä.

Uutisten RSS ja ProStoorin RSS.

Onko sinulla kysyttävää koulutuksista?

Jos sinulla on kysyttävää koulutuksistamme, voit kääntyä koulutuspalveluidemme puoleen koulutus@proliitto.fi.

Mietitkö vielä, miten edetä?

Jäsenenä käytössäsi ovat kaikki asiantuntijamme.

Ota meihin yhteyttä, autamme mielellämme!

Liity jäseneksemme jo tänään!

Saat kaikki edut ja palvelut käyttöösi.

Jäsenyys sisältää ansiosidonnaisen työttömyysturvan.