Näin maksat jäsenmaksusi itse

Jos työnantaja ei peri jäsenmaksua suoraan palkastasi, voit maksaa jäsenmaksun kätevästi eLaskulla tai Proplussan kautta. Maksamiseen tarvitset viitenumeron ja tiedon maksettavasta summasta. Summan saat laskettua helposti jäsenmaksulaskurilla.

1.1.2023 alkaen liittyneet alle 36-vuotiaat maksavat 99 euron vuosijäsenmaksun itse. Sitä ei voi liittää työnantajaperintään.
Kirjaudu verkkopankkiin
Hae Ammattiliitto Pro eLaskujen lähettäjälistalta.
Anna yksilöintitieto, joka on henkilötunnuksesi.
Maksa jäsenmaksusi
Voit maksaa jäsenmaksusi myös Proplussassa.

Voit maksaa jäsenmaksusi Proplussassa

Voit maksaa jäsenmaksusi myös Proplussassa. Kirjaudu  Proplus-palveluun ja klikkaa siellä  kohtaa ”Jäsentietoni”. Vieritä sivua alaspäin, jolloin löydät kohdan ”Jäsenmaksulaskuri”. Syötä kenttään bruttopalkkasi eli palkkasi ennen veroja ja valitse kalenterista ajanjakso, jolta haluat jäsenmaksun maksaa. Siirry sitten maksamaan jäsenmaksu.

Jos maksat useamman kuukauden jäsenmaksun kerralla, muista syöttää palkkatietokohtaan maksettavien kuukausien bruttopalkka yhteensä ja valita kalenterista vastaava ajanjakso. Silloin jäsenmaksulaskuri kertoo sinulle oikean summan.

Jäsenmaksua ei tarvitse maksaa ajalta, jolta et saa palkkaa etkä työttömyyskassan maksamaa veronalaista etuutta.

Milloin saan vapautuksen jäsenmaksusta?

Sinun ei tarvitse maksaa jäsenmaksua, jos sinulla ei ole palkkatuloa.
Olet oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen, jos

- olet sairauslomalla (palkaton aika)
- olet äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaalla (palkaton aika)
- olet adoptio- tai hoitovapaalla