Hyppää pääsisältöön

Opiskelijaliitto Pro

Nainen opiskelee

Opiskelijaliitto Pro

Me tunnemme opiskelijat ja koulutuksen. Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Olemme valintasi, kun haluat laajan valikoiman jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.

Olemme Ammattiliitto Pron opiskelijayhdistys ja valvomme opiskelijoiden etuja koko maassa. Jäsenemme ovat tulevia asiantuntijoita ja esimiehiä talouden, hallinnon, viestinnän, tekniikan, median ja liikenteen aloilta.

Mitä teemme?

Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Parannamme opiskelijoiden asemaa sekä opinnoissa että työelämässä. Tärkeä tavoitteemme on saada harjoittelijoiden palkkauksesta kirjaus työehtosopimuksiin.

Jäsenemme?

Jäsenemme ovat talouden, hallinnon, viestinnän, tekniikan, median ja liikenteen alojen opiskelijoita, joiden jäsenyyteen kuuluu laaja valikoima jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.

Valmistuttuaan he toimivat vaativissa asiantuntija-, suunnittelu-, esimies- ja muissa toimihenkilötehtävissä yksityisellä ja julkisella sektorilla.

Ammattikorkeakoulusta valmistuvia jäseniämme ovat esimerkiksi insinöörit, rakennusmestarit, tradenomit ja laboratorioanalyytikot. Yliopistosta valmistuvia Pron jäseniä voivat olla kauppatieteilijät, diplomi-insinöörit ja luonnontieteilijät. Merkonomit, datanomit, laborantit, media-assistentit sekä muut toisen asteen oppilaitoksista valmistuvat toimihenkilöt ja esimiehet ovat myös jäseniämme.

Opiskelijaliitto Pron yhteystiedot

Opiskelijaliitto Pron (Pro-opiskelijat ry) toiminnasta vastaa vuosittain valittava hallitus. Ylintä päätäntä valtaa yhdistyksessä vuosittain yleiskokous, johon kaikki Opiskelijaliitto Pron jäsenet voivat osallistua.

Yhteiset yhteystiedot:

Y-tunnus: 2813130-1

Postiosoite:
Työpajankatu 13 A, PL 183 , 00581 Helsinki

Käyntiosoite:
Asemamiehenkatu 4, 00520 Helsinki

Somessa

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Avoimet paikat pysäyttivät opiskelijat Kemian kesätyöpäivässä Turussa. Kuva:Suvi Elo.
Blogit
Julkaistu 10.05.2021
Tänä kesänä on erityisen tärkeää suoda nuorille kesä- ja harjoittelupaikkoja.
kynä ja sopimuspaperi
ProStoori
Julkaistu 05.05.2021
Pron työsuhdeneuvonnasta tiedustellaan kaikenlaisia asioita, jotka herättävät epätietoisuutta. Yksi eniten askarruttavista on, mitkä asiat työsopimuksessa täytyy olla. ProStoori kertoo juttusarjassaan vastaukset kuuteen yleisimpään työsuhdeneuvonnan kysymykseen.
nuori nainen istuu ja hymyilee.
Julkaistu 04.05.2021
Ota työelämän pelisäännöt haltuun Työelämän ajokortilla. Työelämän ajokortti -opintojakso lisää opiskelijoiden työelämätietoutta ja vahvistaa työnhakutaitoja.  Tarjolla on eläviä esimerkkejä työelämästä eikä paperinmakuista puurtamista.