Hyppää pääsisältöön

Opiskelijaliitto Pro

Nainen opiskelee

Opiskelijaliitto Pro

Me tunnemme opiskelijat ja koulutuksen. Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Olemme valintasi, kun haluat laajan valikoiman jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.

Olemme Ammattiliitto Pron opiskelijayhdistys ja valvomme opiskelijoiden etuja koko maassa. Jäsenemme ovat tulevia asiantuntijoita ja esimiehiä talouden, hallinnon, viestinnän, tekniikan, median ja liikenteen aloilta.

Mitä teemme?

Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Parannamme opiskelijoiden asemaa sekä opinnoissa että työelämässä. Tärkeä tavoitteemme on saada harjoittelijoiden palkkauksesta kirjaus työehtosopimuksiin.

Jäsenemme?

Jäsenemme ovat talouden, hallinnon, viestinnän, tekniikan, median ja liikenteen alojen opiskelijoita, joiden jäsenyyteen kuuluu laaja valikoima jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.

Valmistuttuaan he toimivat vaativissa asiantuntija-, suunnittelu-, esimies- ja muissa toimihenkilötehtävissä yksityisellä ja julkisella sektorilla.

Ammattikorkeakoulusta valmistuvia jäseniämme ovat esimerkiksi insinöörit, rakennusmestarit, tradenomit ja laboratorioanalyytikot. Yliopistosta valmistuvia Pron jäseniä voivat olla kauppatieteilijät, diplomi-insinöörit ja luonnontieteilijät. Merkonomit, datanomit, laborantit, media-assistentit sekä muut toisen asteen oppilaitoksista valmistuvat toimihenkilöt ja esimiehet ovat myös jäseniämme.

Opiskelijaliitto Pron yhteystiedot

Opiskelijaliitto Pron (Pro-opiskelijat ry) toiminnasta vastaa vuosittain valittava hallitus. Ylintä päätäntä valtaa yhdistyksessä vuosittain yleiskokous, johon kaikki Opiskelijaliitto Pron jäsenet voivat osallistua.

Puheenjohtaja:
Sonja Tikkanen
sonja.tikkanen@pro-opiskelijat.fi

Yhteiset yhteystiedot:

Y-tunnus: 2813130-1

Postiosoite:
Työpajankatu 13 A, PL 183 , 00581 Helsinki

Käyntiosoite:
Asemamiehenkatu 4, 00520 Helsinki

Somessa

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Jyrki Raina esittelee selvitystä oikeudenmukaisesta siirtymästä ja muutosturvasta eri maiden työmarkkinoilla. Kuvassa myös Taru Reinikainen.
Julkaistu 23.11.2022
Digitaalinen ja vihreä siirtymä mylläävät työmarkkinoita. Ammattiliitto Pro ja Teollisuusliitto selvittivät, miten oikeudenmukainen siirtymä ja muutosturva toteutuvat eri maissa.
Ihminen pitelee pientä maapalloa käsissään.
Julkaistu 19.10.2022
Ekokriisin ajassa työelämässä tarvitaan entistä enemmän yhteistyötaitoja, luovuutta ja empatiaa. Tule mukaan Pron jäsenkoulutukseen pohtimaan, miten voit muuttaa omaa työtäsi maapallon kannalta kestävämmäksi.
Nainen hymyilee ja pitää cv:tä edessään.
Blogit
Julkaistu 06.09.2022
Harrastustoiminta antaa arvokasta osaamista myös työelämään. Kirjaa tämä osaaminen ylös ja ylläty, mitä kaikkea osaatkaan.