Hyppää pääsisältöön

Opiskelijaliitto Pro

Nainen opiskelee

Opiskelijaliitto Pro

Me tunnemme opiskelijat ja koulutuksen. Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Olemme valintasi, kun haluat laajan valikoiman jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.

Olemme Ammattiliitto Pron opiskelijayhdistys ja valvomme opiskelijoiden etuja koko maassa. Jäsenemme ovat tulevia asiantuntijoita ja esimiehiä talouden, hallinnon, viestinnän, tekniikan, median ja liikenteen aloilta.

Mitä teemme?

Edistämme modernia ja uudistuvaa työelämää, jossa kaikkien kohtelu on tasa-arvoista, sekä yhteiskuntaa, jossa koulutusta sekä opiskelijoita pidetään arvossa. Parannamme opiskelijoiden asemaa sekä opinnoissa että työelämässä. Tärkeä tavoitteemme on saada harjoittelijoiden palkkauksesta kirjaus työehtosopimuksiin.

Jäsenemme?

Jäsenemme ovat talouden, hallinnon, viestinnän, tekniikan, median ja liikenteen alojen opiskelijoita, joiden jäsenyyteen kuuluu laaja valikoima jäsenetuja ja -palveluita, tiiviit yhteydet työelämään sekä kattavat edunvalvonnan palvelut.

Valmistuttuaan he toimivat vaativissa asiantuntija-, suunnittelu-, esimies- ja muissa toimihenkilötehtävissä yksityisellä ja julkisella sektorilla.

Ammattikorkeakoulusta valmistuvia jäseniämme ovat esimerkiksi insinöörit, rakennusmestarit, tradenomit ja laboratorioanalyytikot. Yliopistosta valmistuvia Pron jäseniä voivat olla kauppatieteilijät, diplomi-insinöörit ja luonnontieteilijät. Merkonomit, datanomit, laborantit, media-assistentit sekä muut toisen asteen oppilaitoksista valmistuvat toimihenkilöt ja esimiehet ovat myös jäseniämme.

Opiskelijaliitto Pron yhteystiedot

Opiskelijaliitto Pron (Pro-opiskelijat ry) toiminnasta vastaa vuosittain valittava hallitus. Ylintä päätäntä valtaa yhdistyksessä vuosittain yleiskokous, johon kaikki Opiskelijaliitto Pron jäsenet voivat osallistua.

Puheenjohtaja:
Sonja Tikkanen
sonja.tikkanen@pro-opiskelijat.fi

Yhteiset yhteystiedot:

Y-tunnus: 2813130-1

Postiosoite:
Työpajankatu 13 A, PL 183 , 00581 Helsinki

Käyntiosoite:
Asemamiehenkatu 4, 00520 Helsinki

Somessa

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Maria Mäkysen blogi
Blogit
Julkaistu 30.01.2023
Tulevaisuuden työpaikat syntyvät korkeakoulutetuille.
haalaripukuisia opiskelijoita juhlimassa
ProStoori
Julkaistu 22.12.2022
Ammattiliitto Pron opiskelijayhdistykseen Pro-Opiskelijoihin on tämän vuoden aikana liittynyt noin 1500 uutta jäsentä. Prossa on osattu vastata nykyopiskelijoiden tarpeisiin. Miksi jäsenyys kannattaa jo opiskeluaikana, Pro-opiskelijoiden puheenjohtaja Sonja Tikkanen?
Taru Reinikaisen blogikuva
Blogit
Julkaistu 20.12.2022
Kädentaitojen osaamista tulee vahvistaa nykyisestä, sillä se luo nuorille valmiuksia siirtyä niin ammatilliseen koulutukseen kuin lukiokoulutuksen jälkeisiin insinööri- ja kädentaitoja vaativiin korkeakouluopintoihin.