Hoppa till huvudinnehållet

Förhandlingsresultat har uppnåtts i kemiska branschen

Kemian neuvottelijat 7.2.
I kemiska branschens förhandlingar uppnåddes idag tisdagen den 7 februari ett förhandlingsresultat.

Förhandlingsresultat har uppnåtts i kemiska branschen

Publicerad 07.02.2023 kl. 20:07
Nyheter

Idag uppnåddes ett förhandlingsresultat med Kemiindustrin rf om kollektivavtal för tjänstemännen i kemiska branschen. Pros förhandlingsdelegation för branschen och Pros styrelse behandlar förhandlingsresultatet på förmiddagen i onsdag 8.2. Om förhandlingsresultatets innehåll informeras då det godkänts i förbundens förvaltningar.

- Avtalsprocessen var lång men som tur ser det nu ljusare ut, konstaterar ansvariga ombudsmannen för kemiska branschen Taru Reinikainen.

Om förhandlingsresultatet godkänns i förbundens förvaltningar inhiberas arbetsnedläggelsen som varslats till 10–13.2.2023 i kemiska branschen samt det pågående övertidsförbudet.

Avtalet omfattar 9 000 tjänstemän.

På bilden ses kemiska branschens förhandlare idag 7.2.