Kemian alalle on syntynyt neuvottelutulos

Kemian neuvottelijat 7.2.
Kemian alan neuvotteluissa saavutettiin neuvottelutulos tänään tiistaina 7. helmikuuta.

Kemian alalle on syntynyt neuvottelutulos

Julkaistu 07.02.2023 klo 19:42

Kemian alan toimihenkilöiden työehtosopimuksesta syntyi tänään neuvottelutulos Kemianteollisuus ry:n kanssa. Pron alan neuvottelukunta ja Pron hallitus käsittelevät neuvottelutuloksen keskiviikkona 8.2. aamupäivällä. Neuvottelutuloksen sisällöstä tiedotetaan, kun liittojen hallinnot ovat hyväksyneet sen.

– Sopimusprosessi oli pitkä, mutta onneksi nyt näyttää valoisemmalta, Pron kemian alan sopimusalavastaava Taru Reinikainen toteaa.

Jos liittojen hallinnot hyväksyvät neuvottelutuloksen, kemian alalle ilmoitettu työnseisaus ajalle 10-13.2.2023 sekä meneillään oleva ylityökielto peruuntuvat.

Sopimus koskee 9 000 toimihenkilöä.

Kuvassa kemian alan neuvottelijat tänään 7.2.