Hoppa till huvudinnehållet

Förhandlingsresultat uppnåddes i universitetens förhandlingar

I universitetens kollektivavtalsförhandlingar har det idag uppnåtts ett förhandlingsresultat. Det kommer härnäst att behandlas i parternas förvaltningar. Vi informerar mera efter förvaltningsmötena.

Förhandlingsresultat uppnåddes i universitetens förhandlingar

Publicerad 03.04.2022 kl. 09:22
Nyheter

I universitetens kollektivavtalsförhandlingar har det uppnåtts ett förhandlingsresultat idag på morgonen söndag 3.4.

Universitetens förhandlingar fördes av Bildningsarbetsgivarna samt Fackförbundet Pro, Förbundet för den offentliga sektorn och välfärdsområdena JHL och Förhandlingsorganisationen för offentliga sektorns utbildade FOSU. För Pro förhandlade direktör Niko Simola och ansvariga branschombudsmannen Jukka Hämäläinen.

Förhandlingsresultatet kommer härnäst att behandlas i parternas förvaltningar. Vi informerar mera efter förvaltningsorganens möten.