Hoppa till huvudinnehållet

Försiktiga framsteg i teknologindustrins kollektivavtalsförhandlingar

Vakuutusalan tes-neuvottelut ovat alkaneet.
Fackförbundet Pros förhandlingar i teknologiindustrin fortsatte idag den 19 november. Ett litet närmande skedde i textfrågorna.

Försiktiga framsteg i teknologindustrins kollektivavtalsförhandlingar

Publicerad 19.11.2021 kl. 16:07
Nyheter

Pros förhandlingsdelegation för teknologiindustrin sammankom igår torsdag 18.11 för att behandla förhandlingsläget och utgående från det mötet har Pro preciserat sina egna förhandlingsmålsättningar.

– Det har skett försiktiga framsteg, men det är ännu lång väg till avtal och många för oss viktiga frågor är fortfarande öppna, kommenterar förhandlingsdelegationens ordförande Pasi Heikkinen dagens förhandlingar.

Förhandlingarna fortsätter måndag 22.11. På tisdag 23.11 hålls ett webbinarium för förtroendepersonerna (på finska), där man går igenom förhandlingsläget.