Hoppa till huvudinnehållet

Hemlandet kallar: Holiday Clubs semestrar under början av år 2021 kommer för bokning

imatrankoski
Var på plats 6.10 klockan 10 om du vill boka Pros medlemsförmånssemester till Holiday Clubs resmål under början av år 2021. Nu kommer veckorna 2–22 för bokning.

Publicerad 25.09.2020 kl. 14:19
Nyheter

Översättning av ProStoori-artikel

Nu då det är minimalt med utrikesresor, kan man åka på upptäcktsfärd till helt nya ställen i hemlandet– eller lita på en gammal bekant favorit.

Det finns Holiday Club-resmål runt om i Finland, något för var smak. Pros medlemmar kan boka semestrar till medlemsförmånspris, såväl i hotell- som lägenhetsinkvartering.

Ytterligare information om Holiday Clubs semesterförmåner och bokningsanvisningar finns för Pros medlemmar i Holiday Clubs företagsservice: https://www.holidayclubresorts.com/fi/yrityspalvelu/pro/. Man loggar in till tjänsten med de här koderna: användarnamn: PRO och lösenord: prolomat.

Det kan tidvis vara rusning i tjänsten.

Du noterar väl att ansökningsperioden för liftkort säsongen 2020–2021 börjar redan 1.10 och slutar 1.11.2020.

Kom till Rauha vid Saimen

I sydöstra hörnet, vid Saimens strand i Rauha, ligger Holiday Club Saimaa, där man kan välja inkvartering antingen i spahotellet eller i semesterlägenhet. I Rauha finns det något att göra för envar, det må vara fråga om Angry Birds Activity Park-inomhuslekpark, behandlingar på spaavdelningen eller att beundra insjölandskapet.

Man kan bo i spahotellet eller bekvämt i ny förstklassig semesterlägenhet eller i Villas-lägenhet i närheten av spahotellet.

Ett stort skidspårnät gör det möjligt att skida. Du kommer direkt till skidspåret från hotellet och skidturerna går utmärkt i Holiday Club Saimaas fantastiska insjölandskap. I ändan av det drygt 20 kilometer långa spåret finns två ställen för utförsåkning, Ruokolahden Freeski och Joutsenon Myllymäki. Golfsäsongen fortsätter också på vintern, för Holiday Club Saimaa har i användning grenens vinterträningscenter. Tio kilometer bort kan man beundra skummet i Imatrankoski.

Vi kommer absolut tillbaka nästa vinter, vi hade en fantastisk upplevelse.

Njut av vyerna vid kusten

Labyrintiska Ekenäs skärgård med sina vikar och sandstränder och avlägsna horisont hör till vårt lands mest fantastiska havsområden.

Man kan njuta av naturens skönhet på Kopparö rekreationsområde, där det under sommaren 2020 färdigställts sex nya semesterstugor för Pros medlemmar, utöver de som funnits från tidigare. De nya semesterstugorna har havsutsikt och kvalitativ modern utrustning. Du får mera information om förbundets egna semestermål i Proplus.

Sjundeåbon Arja Viitala tillbringade i augusti semester i en av de nya semesterlägenheterna och blev stormförtjust i utrustningsnivån. Till exempel den torkande tvättmaskinen är en fantastisk grej för den som rör sig i naturen.

– Vi kommer absolut tillbaka nästa vinter, vi hade en fantastisk upplevelse, säger hon.

I Kopparö kan man njuta av total tystnad i naturens sköte eller idka aktiva vattengrenar. På vintern går man med snöskor på isen eller skidar.

Man kommer till Kopparö rekreationsområde med Skåldö-färjan. Ön ligger tio kilometer söder om gamla stan i Ekenäs.

Kopparön uusilla lomamökeillä saa nauttia omasta rauhasta ja merinäköalasta.

I de nya semesterstugorna i Kopparö får man njuta av lugn och ro och havsutsikt.

Till bruket eller nationalparken i Meri-Teijos landskap

I sociala mediers bildflöde sommaren 2020 syntes många uppdateringar från Mathildedals vackra bruksområde. Där finns små butiker, restauranger och caféer och mycket av gammal brukshistoria.  I närheten av bruket ligger Meri-Teijo semesterområde och nationalparken med underbara naturleder. I Meri-Teijo finns semesterlägenheter som Pros medlemmar kan boka, på ett behändigt avstånd från trängsel-Finland, inom Salo stads område.

Meri-Teijo är stället för dem som älskar lugnet i naturen, med lysande friluftsmöjligheter året om. Under vintern kan man i regionen idka terrängskidning och långfärdsskridsko. Dessutom finns det en skidanläggning där. Sommartid kan man röra sig på klart utmärkta vandringsstigar, spela golf och paddla med kajak eller SUP-bräda.

Ytterligare uppgifter om semestermålen

- Mera information om Holiday Clubs semesterförmåner och ansökningar hittar du i Holiday Clubs tjänst, dit du loggar in med de här koderna: användarnamn: PRO och lösenord: prolomat, på adressen: https://www.holidayclubresorts.com/fi/yrityspalvelu/pro/

- Mera information om Pros egna semestermål finns i Proplus.

Holiday Clubs avbokningsvillkor

Om man blir sjuk eller annars måste inhibera semestern, gäller Pros normala avbokningsvillkor. Om coronavirussituationen ändrar radikalt, kan förbundet överväga undantagsavbokningsvillkor.

- Man kan avboka en semestervecka helt utan kostnader endast före bokningsavgiftens (50 €) förfallodag. Om avbokningen görs 30–14 dygn före semesterveckans början, återbetalas hälften av den betalda sluträkningen. Om avbokningen sker senare än 14 dygn före semesterbokningen börjar, tas betalningen i helhet.
- Genom att uppvisa läkarintyg vid sjukfall får man tillbaka den betalda andelen av slutinkvarteringssumman. Avbokning i anslutning till sjukfall gäller den som bokat semestern och hans eller hennes egen familjemedlem som bor i samma hushåll.
- Den betalda bokningsavgiften (50 €) återbetalas inte vid avbokning, utan den tas alltid.