Hoppa till huvudinnehållet

Livsmedelsbranschens kollektivavtalsförhandlingar fortsätter nästa vecka

neuvottelutilanne
Fackförbundet Pros och Livsmedelsindustriförbundets förhandlingar om nytt kollektivavtal för tjänstemännen i livsmedelsindustrin fortsatte idag onsdagen den 2 februari. Nästa förhandling är onsdagen den 8 februari.

Livsmedelsbranschens kollektivavtalsförhandlingar fortsätter nästa vecka

Publicerad 02.02.2022 kl. 16:24
Nyheter

I förhandlingarna behandlades idag grundligare båda parters förhandlingsmålsättningar och motiveringarna för dem. Förhandlingarna fördes i en diskuterande och lösningsorienterad anda, konstaterar ordförande för Pros förhandlingsdelegation för livsmedelsbranschen Johanna Renlund och vice ordförande Jaakko Nenonen.

Förhandlingarna om nytt kollektivavtal fortsätter tisdagen den 8 februari. Livsmedelsbranschens nuvarande kollektivavtal löper ut 28.2.2022.