Hoppa till huvudinnehållet

Medlemstjänsten Proplus är ur bruk

Proplus
Medlemstjänsten Proplus är för tillfället ur bruk. Systemet förnyas med snabb tidtabell.

Medlemstjänsten Proplus är ur bruk

Publicerad 02.05.2018 kl. 13:35
Nyheter

Pro Nyheter

Medlemstjänsten Proplus är för tillfället helt ur bruk. Systemet förnyas med snabb tidtabell.

För tillfället jobbas det med att få de viktigaste medlemstjänsterna i Proplus i användning i slutet av första veckan i maj. Därefter kan man igen anmäla sig via Proplus till tillställningar och kurser, använda rapporter för föreningar och förtroendemän samt upprätthålla egna uppgifter. Alla Pro-medlemmarnas uppgifter och dokument är i säkerhet, fastän man inte just nu har tillgång till dem.

– Vi beklagar situationen och ber om tålamod. Vi håller er uppdaterade om hur det hela framskrider, beklagar kommunikationsdirektör Jaana Aaltonen.

Det har kommit oroliga förfrågningar till förbundet om huruvida sajten hackats.

– Proplus behövde omedelbart en uppdatering av orsaker som inte beror på Pro, för att användningen även i fortsättningen ska vara datasäkert. Vi beslöt tillfälligt stänga Proplus för säkerhets skull, berättar Aaltonen.

Medlemstjänsterna hjälper i viktiga och brådskande medlemsärenden på adressen jasenasiat (at) proliitto.fi.