Hoppa till huvudinnehållet

Se här fina sommarförmåner för Pros medlemmar

Kuvituskuva Pron kesäetuihin
BildAdobe Stock
Kuvituskuva Pron kesäetuihin
På semesterresan lönar det sig att utnyttja de värdefulla förmåner Pro förhandlat för sina medlemmar, såväl för övernattningar som sommaraktiviteter. Kolla och spara!

Rentav 40 procent rabatt på semesterställen

Som medlem i Pro får du rentav 40 procent rabatt på förbundets egna semesterställen, vilka är Levi Hotel Spa, Lootholma i Gustavs samt rekreationsområdena Kopparö och Meri-Teijo. Medlemsförmånspris är i kraft också för Keurusharju, Ruka-Kuru, Ruka Lodge och Majvik i Kyrkslätt. Du får rabatten med Pros medlemskort och koden prohinta.

Lootholma i Gustavs

Skärgårdshavets fantastiska vyer får garanterat batterierna att laddas. Lootholma i Gustavs har ett lugnt läge vid havet, men ändå nära service och bara en timme från Åbo. Inkvarteringsutbudet är stort med stugor som har egna bastur och badtunnor. Lootholma passar såväl båt- och husvagnsfolk, bilburna som backpackers.

Kopparö i Ekenäs

I skärgården i Finska viken, nära huvudstadsregionen, finns Kopparös populära semesterområde i Ekenäs. Man kan semestra vid havet såväl i stugor som i eget tält. Sommartid finns det restaurang på området och en populär naturstig.

Meri-Teijo i Mathildedal

Då det vackra landskapet i Teijo nationalpark nära bruksområdet i Mathildedal intresserar, lönar det sig att styra till Meri-Teijos semesterstugor. Området är ett paradis för naturälskare och motionärer och ändå är det bara en halvtimmes bilfärd till servicen i Salo. Man kommer också med båt till Meri-Teijo.

Lapplands magiska ljusa sommarnätter

Är du intresserad av de ljusa sommarnätterna i Lappland, naturen i norr och de fantastiska fjällandskapen? Pro erbjuder sina medlemmar två alternativ i norra Finland. Ruka-Kuru och Ruka-Lodge bjuder Pro-medlemmar till avkoppling i den unika naturen i Koillismaa. I Fjäll-Lappland, i byn Sirkka i Kittilä kommun, kan man koppla av i Levi Hotel Spa och Design Hotel Levi.

Semesterlägenheter i Finland, Sverige och Spanien

Pro-medlemmar erbjuds Holiday Clubs veckoaktier till medlemspris. Man får året runt 25 procent rabatt på lägenheterna. Lägenheter finns förutom i Finland även i Åre i Sverige och i Calahonda i Spanien. Du hittar närmare information och bokningsanvisningar i Pros mobilapplikation och på Pros webbplats.

Sista minuten-resa till halva priset

Siktar du på en förmånlig snabbsemester? Kolla på fredagar sista minuten-resor på Holiday Clubs bokningssidor, där semesterlägenheter bokas med 50 procents rabatt. Nya sista minuten-resor uppdateras på sidorna fredagar senast klockan 9.

Övriga inkvarterings- och kryssningsförmåner

Se också förbundets övriga semestermål. Medlemsförmånsprisen gäller också i Keurusharju och Majvik i Kyrkslätt. Pro-medlemmarna får 30 procent rabatt på semesterlägenheternas normalpris i Keurusharju i Mellersta Finland. I Majvik, som ligger vid Esbovikens strand i Kyrkslätt, erbjuds inkvartering till medlemsförmånspris, middag och lunch. Det går att boka jugendslottet eller restaurangsalen till rabatterat pris för familjefester.

Ikaalinen Spa & Resort ger 30 procent rabatt på dagens pris för inkvartering. I inkvarteringen ingår frukost samt fri användning av spa och konditionssal.

Du kan också åka på kryssning till förmånspris och övernatta till lägre pris på hostell såväl i Finland som på andra håll i världen.

Varierande sommarförmåner för envar

Utöver semesterdestinationer och inkvarteringar har Pro-medlemmarna tillgång till en mängd olika sommarförmåner för olika slags tillfällen och situationer runt om i Finland. Du kan bekanta dig med alla sommarförmåner här. Nedan några exempel:

Njut av naturen, golf eller annan aktivitet i Vierumäki

Det mångsidiga sport-, motions- och fritidscentret Vierumäki ger Pros medlemmar 30 procent rabatt på dagens pris i nätbutiken då du bor på hotell, i sportinkvartering, strandstugor eller villa. Kunder som övernattar får dessutom 10 procent rabatt på reservering av cykel och spelplan.

Ge dig ut på äventyr i Laguuni i huvudstadsregionen, Huikia i Uleåborg eller i Ähtäri

Det havsnära upplevelsecentret Laguuni i Kägeludden i Esbo, på Sandvikens badstrand (Hietsu) och Blåbärslandet i Helsingfors ger 10 procent rabatt på bastuturer, hyra av baskajaker och sup-bräden, vattenparkbiljetter och wakeboarding-timmar. Grupper får 15 procent rabatt. I äventyrsparken Huikia i Uleåborg får du 15 procent rabatt på biljettpriset. Ähtäri Zoo ger Pro-medlemmar tio procents rabatt på priset vid porten.

Semesterböckerna i hörlurarna

Sommaren är en utmärkt tid för att ligga och slöa i hängmattan, på stranden eller bryggan och lyssna på ljudböcker. Pros medlemmar kan till slutet av augusti i 7 veckor gratis pröva Nextory-tjänsten. Du kan obegränsat lyssna på och läsa över 400 000 böcker, även i offline.

Som Pro-medlem är du försäkrad i Turva

Du kommer väl ihåg att du är försäkrad under semestern. Pro har tagit medlemsförsäkring från försäkringsbolaget Turva för sina medlemmar. I den ingår fritidsolycksfallsförsäkring och resenärförsäkring. Olycksfallsförsäkringen är i kraft under fritiden överallt i världen. Resenärförsäkringen är i kraft på fritidsresor runt om i världen.

ProStoori berättar om de nyaste tipsen och fenomenen i arbetslivet

Anslut dig till e-postlistan och du får ProStoori-nyhetsbrevet till din e-post en gång i månaden.