Hyppää pääsisältöön

Ammattiliitto Pro hyväksyi sovittelijan johdolla saavutetun neuvottelutuloksen teknologiateollisuuden työehtosopimukseksi – suunnittelu- ja konsulttialan sovintoesitys hyväksyttiin jo aiemmin

Pron hallitus hyväksyi teknologiateollisuuden neuvottelutuloksen, joten perjantaiksi 14.1. ilmoitettu lakko peruuntuu. Pro ja Teknologiateollisuuden työnantajat hyväksyivät aiemmin suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöille tehdyn sovintoesityksen.

Julkaistu 13.01.2022 klo 19:40
Kirjoittanut
Tiedote 13.1.2022

– Sopimusten saavuttamisen suurimmaksi kompastuskiveksi nousi palkkaratkaisu sekä siihen liittyvä yleiskorotus. Molemmat neuvotteluosapuolet olivat kuitenkin valmiita etsimään ratkaisua, mistä voimme olla tyytyväisiä, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.

Malisen mielestä suunnittelu- ja konsulttialan sovintoesityksessä sekä korotuksen taso että yleiskorotuksen suuruus varmistavat kaikkien alalla työskentelevien toimihenkilöiden kohtuullisen palkkojen kehityksen. Sovintoesitystä arvioitaessa huomioitiin koko alan palkkakehitys sekä toimialan erityispiirteet.

- Teknologiateollisuuden toimihenkilöiden osalta jatkoneuvotteluissa saavutettiin sellainen yleiskorotustaso, että se vastaa alalla työskentelevien jäsenten tarpeita, Malinen sanoo.