Hyppää pääsisältöön

Ammattiliitto Pro laajentaa jälleen poliittisia työnseisauksia ja osallistuu STOP nyt -mielenosoitukseen

jorma
Ammattiliitto Pro laajentaa työnseisauksia erikseen nimetyillä aloilla ja osallistuu myös poliittiseen mielenosoitukseen 1.2.2024 Helsingin Senaatintorilla.

Julkaistu 26.01.2024 klo 12:39
Uutiset

Ammattiliitto Pro laajentaa poliittisia työnseisauksia alla erikseen nimetyille aloille ja toimipaikoille.

– Hallitus on työelämäheikennyksillään muuttamassa nykyisestä työmarkkinamallista niin montaa kohtaa, että työelämä tulee muuttumaan dramaattisesti epävarmemmaksi. Suomalaiset työntekijät ansaitsevat ja vaativat parempaa, toteaa puheenjohtaja Jorma Malinen

Tänään jätetyissä ilmoituksissa työnseisauksia on laajennettu koskemaan  Finaviaa, elintarvike- ja energia-alojen sekä paperi- ja teknologiateollisuuden erikseen nimettyjä yrityksiä ja toimipaikkoja. Lista yrityksistä.

Lisäksi Pron hallitus on päättänyt järjestöpäätöksellä, että Ammattiliitto Pron jäsenillä on oikeus osallistua STTK:n ja SAK:n 1.2.2024 Helsingin Senaatintorilla järjestämään poliittiseen mielenosoitukseen mukaan lukien tarvittava matka-aika. Mielenosoitus ei kohdistu työehtosopimuksiin. Järjestöpäätös ei koske aloja, joilla on voimassa ehdoton työrauhavelvoite, eikä paperiteollisuuden ja mekaanisen metsäteollisuuden yrityskohtaisia sopimuksia.