Hyppää pääsisältöön

Ammattiliitto Pro on Mestaruusliigan uusi kumppani

Kuva: Vantaa Ducks / Mestaruusliiga
Lentopallon Mestaruusliigan otteluissa valitaan Pro Libero -pelaaja. Ammattiliitto Pro on Mestaruusliigan uusi yhteistyökumppani.

Ammattiliitto Pro on Mestaruusliigan uusi kumppani

Julkaistu 14.11.2018 klo 16:07
Uutiset

Pro Uutiset / Mestaruusliigan tiedote / Kuva: Vantaa Ducks, Mestaruusliiga

Mestaruusliiga on solminut yhteistyösopimuksen Ammattiliitto Pron kanssa kisasta, jolla nostetaan liberoiden tekemän kovan työn arvostusta.

Ammattiliitto Pron viestintäjohtaja Jaana Aaltonen kertoo, että lentopallo-ottelussa libero johtaa puolustuspeliä, varmistaa eri tilanteissa ja osallistuu myös hyökkäyksen avaamiseen ja rakentamiseen.

– Kuten edunvalvonta, myös lentopallo on joukkuelaji, jossa korostuu tiimityöskentelyn merkitys – jokainen joukkue on yhtä vahva kuin pelaajansa. Haluamme tukea suomalaista joukkuelajia ja urheilua, sillä pohja hyvinvoinnille rakentuu liikunnasta. Lentopalloliigan joukkueissa pelaa suurimmaksi osaksi opiskelevia nuoria, jotka ovat myös potentiaalisia Pron jäseniä.

– Prolle tämä luo tunnettuutta uusissa kansalaisryhmissä ja televisiolähetysten kautta laajalti koko Suomessa.

Kilpailu käynnistyi liigaotteluissa naisten osalta 9. marraskuuta ja miesten osalta 10. marraskuuta.

Parhaat liberot palkitaan

Liigaotteluissa Pro Liberon valitsee kolmihenkinen raati, johon pyritään saamaan mukaan kotijoukkueen kannattaja, vierasjoukkueen kannattaja ja yksi juniori. Kolmikko valitsee kunkin erän jälkeen parhaan liberon ja ottelun aikana eniten ääniä saanut libero palkitaan Pro Liberona.

Raati valitsee pelaajan suoritusten näyttävyyden, varmuuden ja yleisen osaamisen perusteella.

– Runkosarjan lopussa palkitsemme eniten Pro Libero -valintoja saaneet pelaajat naisista ja miehistä, viestintäjohtaja Aaltonen kertoo.