Hyppää pääsisältöön

Ammattiyhdistys Nousu liittyy Pron jäsenyhdistykseksi 1.1.2022 alkaen

kolikoita ja seteleitä
Ammattiyhdistys Nousun edustajisto on tänään päättänyt liittymisestä Ammattiliitto Pron jäsenyhdistykseksi 1.1.2022 alkaen. Nousun päätös tuo finanssisektorin ja sen edunvalvonnan saman katon alle.

Ammattiyhdistys Nousu liittyy Pron jäsenyhdistykseksi 1.1.2022 alkaen

Julkaistu 08.10.2021 klo 14:42
Uutiset

Nousun puheenjohtaja Kari Ahola kertoo syistä, jotka johtivat selvitykseen yhteistyöstä ja nyt tehtyyn päätökseen.

– Työnantajaliitot ovat muuttaneet viime vuosina toimintamallejaan, ja sitä myötä heidän edunvalvontansa linja on koventunut. Työnantajien kiihkeä halu siirtyä saneluyhteiskuntaan, jossa työntekijöiden palkkaus ja oikeudet perustuvat korkeintaan lainsäädännön minimiin, ei voi olla sellainen yhteiskunta, joka olisi oikeudenmukainen ja työntekijöiden hyväksyttävissä.

– Myös palkansaajaliikkeen on muututtava, emme saa elää menneisyydessä. Hajallaan olemme heikkoja, yhdessä vahvoja. Nousun päätös tuo finanssisektorin ja sen edunvalvonnan saman katon alle. Nousun erinomaista toimintaa saamme täydentämään Ammattiliitto Pron erinomaiset resurssit. Jäsenemme saavat uusia jäsenetuja ja laajempaa palvelua. Kun meillä on Suomen paras talokohtainen yhdistys Nousu ja Suomen paras ammattiliitto yhdessä, odotukset ovat korkealla, Ahola sanoo.

– Yhdistymisen valmistelu on sujunut erittäin hyvässä yhteisymmärryksessä. Nousun vahva edunvalvonta on ollut vakuuttavaa Nordea-konsernissa.  Odotamme innolla yhteistyötä uusien prolaisten henkilöstön edustajien kanssa ja toivotamme kaikki nordealaiset lämpimästi tervetulleeksi Pron jäseneksi, Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.

Ammattiyhdistys Nousu on kaikkien Nordea Bank Oyj:ssä ja sen tytäryhtiöissä työskentelevien toimihenkilöiden, esimiesten ja asiantuntijoiden ammattiyhdistys. Nousu on osa STTK:laista Ammattiliitto Uniota. Nousu on mukana neuvottelemassa rahoitusalan yleissitovasta työehtosopimuksesta. Nousun jäsenmäärä on 4 000.