Kultaa! – Mutsi voitti EU:n digitaalisten palvelujen kilpailussa kaksi sarjaa

Mutsin tekijät iloitsivat verkkokoulutuksen menestyksestä.
Kiitetty muutosjohtamisen koulutus Mutsi menestyy myös maailmalla. Nyt tuli kultaa EU:n digitaalisten palvelujen kilpailussa kahdessa sarjassa.

Kultaa! – Mutsi voitti EU:n digitaalisten palvelujen kilpailussa kaksi sarjaa

Julkaistu 29.09.2023 klo 20:30
Kuvaaja Matias Säilä

Muutosjohtamisen verkkokoulutus Mutsi voitti EU:n digitaalisten palvelujen kilpailun vuoden innovaatio -sarjan ja yritysvastuusarjan.

– Ihan mieletön fiilis! Hyvä me, Mutsi-koulutuksen idean äiti, johtaja Minea Pyykönen Prosta iloitsee.

Kilpailuun osallistui yli 300 erilaista digitaalista palvelua.

– Kilpailu oli tosi jännittävä. Valmistauduimme huolella tuomareiden edessä tapahtuvaan esittelyyn. Meillä oli viisi minuuttia aikaa esitellä Mutsia, minkä jälkeen tuomarit esittivät meille tiukkoja kysymyksiä. Tuomarointeja oli neljä kertaa.

Mutsi parantaa työelämää

Uraauurtava Mutsi on syntynyt Pron ja sekä työnantajaliittojen LVI-TU:n ja INFRAn yhteistyönä.   Palvelun tavoitteena on sujuvoittaa työpaikkojen muutoksia ja auttaa henkilöä jaksamaan jatkuvassa muutoksessa.

– Mutsi on loistava osoitus työntekijä- ja työnantajaliittojen hienosta ja rakentavasta yhteistyöstä paremman työelämän puolesta, Pyykönen hymyilee.

Mutsista hyötyvät niin johto, esihenkilöt kuin työntekijät. Verkkokoulutus sisältää runsaasti materiaalia, kuten pohjia muutosten suunniteluun, viestinnän käsikirjan, testejä ja videoita. Niistä on apua muutosprosesseissa ja niistä viestimisessä.

Mutsi auttaa kiertämään muutoskarikot jo etukäteen. Sen avulla esihenkilön on helpompi tunnistaa muutosten kipukohdat ja hoitaa työpaikan muutosprosessit niin, etteivät ihmiset putoa kyydistä.

– Tavoitteenamme on, että työntekijät jaksaisivat ja voisivat paremmin työelämän jatkuvassa muutoksessa. Mutsi tarjoaa tähän arvokasta apua. Toivottavasti voitto tuo palvelulle vielä lisää julkisuutta ja käyttäjiä, Minea Pyykönen sanoo.

Mutsi auttaa myös käsittelemään muutosvastarintaa. Verkkokoulutuksen vinkkien avulla esihenkilön on helppo innostaa ja kannustaa muutokseen sekä arvioida ja kehittää omaa muutosvalmiuttaan.

Pyykönen kannustaa kokeilemaan Mutsia.

– Se on ilmainen ja avoin kaikille kiinnostuneille.

Mutsi löytyy www.proliitto.fi/mutsi. Mutsin ovat rakentaneet yhteistyössä Ammattiliitto Pro, Infra, LVI-TU, OSG, Faros & Com ja Auntie.