Mitä työntekijät toivovat ja vaativat Indonesiassa?

Indonesialaiset ammattiyhdistysaktiivit kertovat videolla, millaisia toiveita ja vaatimuksia heillä on.

Mitä työntekijät toivovat ja vaativat Indonesiassa?

Julkaistu 28.03.2019 klo 09:00
ProTV

ProTV

Työnantajan ja ammattiyhdistyksen välisellä työmarkkinasuhteella on useita tarkoituksia.

– Ensimmäinen on luoda tuotantoprosessiin tuottavuutta. Toinen on parantaa ja ylläpitää tuottavuutta. Kolmantena työmarkkinainstituutio vastaa ongelmien ratkaisemisesta yrityksessä, kertoo Kaivosliitto CEMWU:n pääsihteeri Afif Johan

Videolla ammattiyhdistysaktiivit kertovat, millaisia vaatimuksia ja toiveita heillä on.

Ammattiliitto Pro on mukana useassa SASKin hankkeessa, joissa parannetaan työntekijöiden oikeuksia maailmalla.

Tule SASKin koulutukseen toukokuussa

Siirtotyöläisten tilanne, ihmisoikeudet ja urheilun etiikka puhuttavat SASKin teemakoulutuksessa 18.–19. toukokuuta. Viikonloppukurssilla syvennytään siirtotyön teemaan erityisesti Qatarin tulevien jalkapallokisojen näkökulmasta.

Haku on auki, ja hakemuksia otetaan vastaan 14. huhtikuuta asti. Hakijoille ilmoitetaan valinnoista haun päättymistä seuraavan viikon aikana.

Koulutus on maksuton ja sisältää ruokailut ja tarvittaessa majoitukset kahden hengen huoneissa.

Lue lisää koulutuksesta.