Pro hyväksyi 25 raamitessiä

STTK:laiset liitot mukana raamisopimuksessa lähes sataprosenttisesti.

Pro hyväksyi 25 raamitessiä

Julkaistu 16.06.2014 klo 15:40
STTK:laiset liitot mukana raamisopimuksessa lähes sataprosenttisesti.

Pro Uutiset/lähteet: Ammattiliitto Pro mediatiedote, STTK

Ammattiliitto Pron hallitus hyväksyi perjantaina 25 keskusjärjestöjen raamiratkaisun mukaista työehtosopimusta. Viime torstaina pöytään nuijittiin 12 sopimusta, joten raamin mukaiset sopimukset on nyt saatu yhteensä 37 toimihenkilöalalle.

Sopimukset ovat pääsääntöisesti 25 kuukauden mittaisia, ja sopimuskaudella maksetaan 4,3 prosentin palkankorotukset. Valtaosassa yleiskorotus on 2,9 prosenttia ja paikallinen erä 1,4 prosenttia.

Mukana on myös niin kutsuttu perälauta, joka takaa kaikille toimihenkilöille palkankorotuksen, jos paikallisesta erästä ei yrityksessä synny yhteisymmärrystä. Lisäksi sopimuksista löytyy raamin toteutuessa maksettava 150 euron kertaerä.

Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n hallitus on tänään käsitellyt sen jäsenliittojen raamisopimukseen liittyvää neuvottelutilannetta. STTK:n osalta sopimusten kattavuus on puheenjohtaja Mikko Mäenpään mukaan lähes sataprosenttinen, kun vain muutama ala jää raamin ulkopuolelle.

Prolaiset työehtosopimukset 25. marraskuuta

• Ahtausala, Digita, elintarviketeollisuus

• Finnish Aircraft Maintenance (FAM) , Finn-Lab, Finnveran, Iittala Group

• kenkä- ja nahkateollisuus, kiinteistöpalveluala, kemianteollisuuus, kumiteollisuus

• lasikeraamisen teollisuus, lihateollisuuden asiamiehet, luottotieto- ja perintäala

• mekaaninen metsäteollisuus, paperiteollisuus, puusepänteollisuus

• rahankäsittelypalvelut, rahoitusala, rakennusaine- ja betoniteollisuus, rakennusala, Sampo Pankki

• talotekniikka-ala, tekstiili- ja vaatetusala

• Yleisradion tekniset ja Yleisradion toimihenkilöt

Tarkemmat tiedot hyväksytyistä palkankorotus- tai työehtosopimuksista löydät Pron jäsensivuilta. Kirjautuessasi sivuille ensimmäisen kerran tarvitset tietosuojasi turvaksi jäsennumerosi.

Muuta aiheeseen liittyvää

Pro hyväksyi liudan raamitessejä (Pro Uutiset 18.11.2011)