Pro ja SASK saivat tunnustusta tuloksekkaasta ay-oikeuksien edistämistyöstä Nepalissa

Iiro Ketola, Joanna Koskinen, Liisa Halme ja Antti Hakala
KirjoittanutPro uutiset
Iiro Ketola, Joanna Koskinen, Liisa Halme ja Antti Hakala
Pro sai UNI Financen maailmankokouksessa merkittävän tunnustuksen: UNI palkitsi Pron pitkäaikaisesta tuesta ja solidaarisuudesta pankki- ja vakuutusalan työntekijöiden tukemiseksi Nepalissa. Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASKin kautta toteutetut hankkeet aloitettiin jo parikymmentä vuotta sitten.

Pron, ja aikaisemmin Ammattiliitto Suoran, Vakuutusväen Liitto VvL:n ja Ammattiliitto Nousun solidaarisuustyöllä on tuettu finanssialojen työntekijöitä liittojen perustamisessa, jäsenhankinnassa ja nuorten sekä naisten aseman parantamisessa.

- Olemme todella iloisia ja ylpeitä UNIn meille antamasta tunnustuksesta. Erityisesti nyt, kun Suomen hallitus suunnittelee merkittäviä leikkauksia kehitysyhteistyön rahoitukseen, on tärkeää kertoa maailmalle, että hallituksen politiikka ei ole suomalaisten ammattiliittojen ja kansalaisjärjestöjen tukemaa, Pron finanssisektorin johtaja Antti Hakala totesi kiitospuheessaan.

Pron edustajat tapasivat kokouksessa myös Nepalin finanssialojen ammattiliiton puheenjohtajan Padam Raj Regmin, joka korosti suomalaisen solidaarisuustyön vaikuttavuutta: liitto on pystynyt nostamaan jäsenmääräänsä ja tekemään tuloksellista työtä finanssialojen työolojen parantamiseksi.

UNI Financen maailmankokouksessa ja UNI Europan aluekokouksessa keskusteltiin kahden päivän ajan finanssisektorin ajankohtaisista teemoista, kuten työehtosopimustoiminnan edistämisestä, kestävästä rahoituksesta, oikeudenmukaisesta siirtymästä ja teknologiakehityksestä.

Kuvassa Iiro Ketola, Joanna Koskinen, Liisa Halme ja Antti Hakala.